Haley Dunn voitti huipputuloksella naisten skeetin maailmancupin
5.5.2008 klo 12:00

USA:n Haley Dunn voitti skeetin maailmancupin huipputuloksella 97 (73+24) kiekkoa sunnuntaina 4. toukokuuta USA:n Kerrvillessä. Dunn jäi vain yhden kiekon sekä peruskilpailun että finaalin ME-tuloksesta. USA:n ampujat ottivat maailmancupissa erittäin harvinaisen kolmoisvoiton, kun Kimberly Rhode oli toinen huipputuloksella 96 (72+24) kiekkoa ja Connie Smotek kolmas 92 (69+23) kiekolla.

23-vuotias Haley Dunn on USA:n nousevia skeet-tähtiä. Tyttöjen sarjassa hän on voittanut MM-kultaa 2001 ja MM-hopeaa 2003. Naisten sarjassa hänen paras sijoituksensa on neljäs sija hyvällä tuloksella 95 (72+23) vuoden 2007 MM-kilpailussa Kyproksen Nikosiassa.

38-vuotias Kimberly Rhode on sekä kaksoistrapin että skeetin tähti. Hän on urallaan voittanut muun muassa kaksoistrapin olympiakultaa 1996 Atlantassa ja 2004 Ateenassa sekä olympiapronssia 2000 Sydneyssä. Kaksoistrapin MM-hopeaa hän on ampunut 1998 Barcelonassa. Skeetissä hänen paras olympiasijoituksensa on Ateenan kilpailujen viides sija. Lisäksi hänen nimissään on skeetin finaalin ME-tulos 98 kiekkoa. USA on jo valinnut Rhoden naisten olympiaskeetiin Pekingiin.

Haulikkolajien maailmancup, Kerrville, USA, 4.-10.5.2008.
Skeet, naiset, 75 kiekkoa + 25 kiekon finaali: 1) Haley Dunn USA 97 (73+24), 2) Kimberly Rhode USA 96 (72+24), 3) Connie Smotek USA 92/7 uusinnassa kolmannesta sijasta (69+23), 4) Katiuscia Spada Italia 92/6 (70+22), 5) Svetlana Demina Venäjä 91 (69+22), 6) Christine Brinker Saksa 89 (68+21).