Leskinen kahden kiekon päässä skeetin finaalirajasta maailmancupissa Kerrvillessä
5.5.2008 klo 12:00

Lauri Leskinen on skeetissä kahden kiekon päässä finaalirajasta kauden toisessa haulikkolajien maailmancupissa USA:n Kerrvillessä. Leskinen rikkoi 47 (23+24) kiekkoa kahdella ensimmäisellä kierroksella. Kilpailu on kovatasoinen: Saksan Tino Wenzel johtaa kahdella puhtaalla sarjalla ja finaaliraja on 49 kiekkoa.

Miehet ampuivat ensimmäiset kaksi kierrosta jo sunnuntaina, mutta kisajärjestäjien ja Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) tulospalvelu on takunnut. Haulikkolajien maailmancupien normaalista kierroksittaisesta tulospalvelusta ei ole tietoakaan.

Sibbo Skyttegillen 23-vuotias Lauri Leskinen on sijalla 11 tuloksellaan 47 (23+24) kiekkoa. Hän on kahden kiekon päässä finaalirajasta, joten finaaliin pääsy edellyttää aivan täydellistä onnistumista kolmella viimeisellä kierroksella. Lisäksi Leskisellä on vielä pieni mahdollisuus saavuttaa Ampumaurheiluliiton EM-tulosraja 121 kiekkoa.

Anttilan Erämiesten 21-vuotias Miikka Peltonen on tuloksellaan 45 (22+23) sijalla 29. Hän on neljän kiekon päässä finaalirajasta. Kolmella täydellä 25 kiekon sarjassa hän saavuttaisi 120 kiekon tuloksen.

Haulikkolajien maailmancup, Kerrville, USA, 4.-10.5.2008.
Skeet, miehet, 125 kiekkoa, tilanne 1. päivän 50 kiekon jälkeen: 1) Tino Wenzel Saksa 50 (25+25), 2) Ariel Mauricio Flores Meksiko, Mark Weeks USA ja Frank Thopson USA 49 (24+25), 5) Jason Caswell Kanada ja Tore Brovold Norja 49 (25+24), …11) Lauri Leskinen Suomi 47 (23+24), …29) Miikka Peltonen Suomi 45 (22+23).