Ampumaurheiluliitto valitsi 16 ampujaa haulikon EM-kisaan ja 10 ampujaa pistoolin ja kiväärin nuorten EM-kisaan
27.5.2008 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus valitsi 16 ampujan joukkueen haulikkolajien EM-kilpailuun ja 10 ampujan joukkueen pistoolin ja kiväärin ruutilajien nuorten EM-kilpailuun tiistaina 27. toukokuuta.

Haulikkolajien aikuisten ja nuorten Euroopan mestaruuskilpailu on Kyproksen Nikosiassa 7.-13. heinäkuuta. Pistoolin ja kiväärin ruutiaseiden eli 50 metrin ja 25 metrin lajien nuorten Euroopan mestaruuskilpailu on Tshekin Pilsenissä 9.-11. heinäkuuta.

Suomen Ampumaurheiluliiton joukkue haulikkolajien EM-kilpailussa Kyproksen Nikosiassa 7.-13.7.2008.

Trap, naiset: Satu Mäkelä-Nummela Orimattilan Seudun Urheiluampujat, Noora Antikainen Orimattilan Seudun Urheiluampujat ja Mopsi Veromaa Sibbo Skyttegille.

Skeet, naiset: Marjut Heinonen Haapaveden Ampumaseura.

Trap, miehet: Janne Kirvesmäki Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseura ja Henrikki Vitali Sibbo Skyttegille.

Skeet, miehet: Oskari Kössi Sibbo Skyttegille, Marko Kemppainen Suomussalmen Urheiluampujat ja Timo Laitinen Sibbo Skyttegille.

Kaksoistrap, miehet: Simo Köylinen Orimattilan Seudun Urheiluampujat.

Trap, pojat: Jesse Kinnunen Sibbo Skyttegille ja Veli-Matti Matikainen Sibbo Skyttegille.

Skeet, pojat: Jesse Louhelainen Lahden Ampumaseura, Vesa Pietarila Lounais-Hämeen Ampujat (Forssa) ja Teemu Vähämäki Lounais-Hämeen Ampujat.

Skeet, tytöt: Jenna Väisänen Sibbo Skyttegille.

Suomen Ampumaurheiluliiton joukkue pistoolin ja kiväärin ISSF:n ruutilajien nuorten EM-kilpailussa Tshekin Pilsenissä 9.-11.7.2008.

Pienoiskivääri, tytöt (3×20 ls:n kilpailu ja makuun 60 ls:n kilpailu): Tiia Törmälä Rauman Seudun Urheiluampujat, Pauliina Frilander Pieksämäen Seudun Ampujat ja Paula Peltoniemi Kankaanpään Ampujat.

Pienoiskivääri, pojat (3×40 ls:n kilpailu ja makuun 60 ls:n kilpailu): Juha Soini Jalasjärven Ampujat, Sami Valkama Turun Seudun Ampujat ja Jaakko Björkbacka Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseura.

Pistooli, pojat (50 m:n pistooli ja 25 m:n urheilupistooli): Jesse Peltomäki Kuortaneen Kunto.

Liikkuva maali, pienoiskivääri, pojat (40 ls:n sekajuoksut ja 60 ls:n normaalijuoksut): Tomi-Pekka Heikkilä Kymppi-64 (Kangasala), Mårten Westerlund Raseborg Skyttar (Tammisaari) ja Jarmo Toiva Kymppi-64.