Siluetin MM-kisa huipentuu lauantain uusintoihin Heinolassa
17.7.2008 klo 12:00

Siluetin MM-kilpailu huipentuu uusintoihin Heinolasssa lauantaina 19. heinäkuuta. Kuuden kilpailupäivän jälkeen on selvä, että useimpien sarjojen mitalisijat ratkeavat vasta uusintojen jälkeen.

Jyrki Viitakoski on ampunut pienoispistoolilla täydellisen ME-tuloksen 40 pistettä siluetin MM-kilpailussa Heinolassa. Viitakoski on kaatanut ensimmäisenä maailmassa pienoispistoolilla seisten kaikki 40 siluettikuvaa: 10 kuvaa sekä 25:n, 50:n, 75:n että 100:n metrin matkalta.

Siluetin MM-kilpailu on monipäiväinen tapahtuma, jossa kilpailijat ampuvat samaa lajia eri päivinä. Vaikka Jyrki Viitakoski ampui maksimituloksen pienoispistoolin seisoma-asennossa, hän ei varmistanut MM-kultaa, koska lajin viimeiset kisasuoritukset ammutaan ensi torstaina. Jos joku kilpailija pystyy samaan tulokseen, uusinta mestaruudesta ammutaan ensi lauantaina.

Siluetin MM-kilpailussa Heinolassa kilpailee noin 170 kilpailijaa 12 maasta. 10 . heinäkuuta alkaneessa kilpailussa he paukuttavat pistooleilla ja kivääreillä lähes tuhat suoritusta. Viimeinen kilpailupäivä on ensi lauantai 19. heinäkuuta.

Kisan järjestelyvastuussa olevan Heinolan Ampujien nettisivut ovat osoitteessa http://www.heinolanampujat.fi/.

Siluettijaoston nettisivuille päivittyvät tulokset. Ne ovat osoitteessa http://www.imssu-fin.net/.

16.7. päivitetyt täydelliset tulokset löydät liitteenä.