Kultahippujen kesä huipentuu Kultahippufinaaliin 9. elokuuta Sodankylässä. Mukana 82 ampujaa 21 seurasta.
5.8.2008 klo 12:00

Ajankohtaista tietoa finaalista löytyy SodA:n nettisivuilta!

Kultahippukilpailut on tarkoitettu alle 15-vuotiaille tulevaisuuden lupauksille. Ampujan tulee kerätä kilpailukokemusta ennen finaalia. Ainoa ehto finaaliin pääsyyn on se, että kilpailija on osallistunut 1.5.–31.7. välisenä aikana vähintään yhteen viralliseen kilpailuun. Useampaa kuin yhtä kilpailua toki suositellaan!

Kultahippukisoja ammutaan kesällä pienoiskiväärillä ja pienoispistoolilla. Sarjat ovat 12 T ja 14 T. Ampuja saa täyttää sarjan mukaisen maksimi-iän kilpailukauden (1.10.2007–30.9.2008) aikana. Kiväärissä ammutaan makuukilpailu. Pistoolissa ammutaan sarjassa 12 T koulukilpailu ja sarjassa 14 T koulu- ja kuviokilpailu.

Huom. Seurojen tulee turvallisuussyistä nimetä ampumapaikalle kulloinkin ampumavuorossa olevalle kilpailijalleen avustaja.

Osanottomaksut: 10 € / henkilökohtaiset sarjat ja 10 € / joukkue. Huom. maksettava ilmoittautumisen yhteydessä eli 31.7. mennessä Sodankylän Ampujien tilille: 564125-243860

Finaalin järjestävät yhteistyössä Sodankylän Ampujat ja Suomen Ampumaurheiluliitto.