Valmentajakerhon tapaaminen Grande Finale 2008:n yhteydessä
6.10.2008 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton virallinen valmennus- ja koulutusorganisaatio sekä SAL:n valmentajakerho järjestävät valmentajien täydennyskoulutustilaisuuden Grande Finalen yhteydessä 31.10-2.11.2008. Urheilijoiden valmentamisesta tai omakohtaisesta valmentautumisesta kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita koulutustilaisuuteen.

Valmentajakerhon painopistealueina on ollut valmentautuminen taitolajissa, mitä ammunta syvimmiltään on. Vuonna 2007 alkanutta teemakäsittelyä syvennetään tänä vuonna Suomen Urheiluopiston pitkäaikaisella tietämyksellä. Keskeisinä aiheina on taitolajien oheisharjoittelu sekä valmennuksen ohjelmointi taitolajin näkökulmasta.

Valmentajien täydennyskoulutus on yhdistetty mielenkiintoisella tavalla Ampumaurheiluliiton uudistettuun koulutusjärjestelmään sekä vuoden juhlavaan päätöstapahtumaan Grande Finaleen. Täydennyskoulutus on integroitu valmentajien ammattitutkinnon (VAT) ja erikoisammattitutkinnon (VEAT) lähijaksojen oppisisältöön. Näin kokeneet valmentajakerhon jäsenet pääsevät seuraamaan nykyaikaista valmentajakoulutusta ja vaihtamaan mielipiteitä valmennukseen liittyvistä haasteista. Varsinaisen koulutuksen lisäksi osallistujilla on hieno mahdollisuus päästä kuulemaan ampumajoukkueemme johdon ja urheilijoiden kisakokemuksia Pekingin olympialaisista.

Täydennyskoulutustilaisuuden alustava ohjelma

Perjantai 31.10
klo 17.30 Avaus ja yleisalustus
klo 18.00 Teema 1: Taitolajien oheisharjoitelu
klo 19.30 Teema 2: Valmennuksen ohjelmointi taitolajeissa

Lauantai 1.11
klo 09.00 Workshopit (edellisen päivän teemat)
klo 12.00 Lajiparlamentit
klo 18.00 Grande Finale

Sunnuntai 2.11
klo 09.00 Workshopit (teemojen purku)
klo 13.00 Yhteenveto

Tilaisuuden kouluttajana toimii Kyösti Lampinen.

Ohjeet ilmoittautumisesta ja muista käytännön järjestelyistä julkaistaan liiton nettisivuilla syyskuun aikana. Alustava viimeinen ilmoittautumispäivä on 2.10.2008. Seuraile tilanteen kehittymistä.

Tutustu myös Urheilijasta valmentajaksi-koulutusohjelmaan (URVA). Se on hieno mahdollisuus pätevöityä lajinsa huippuvalmentajaksi ammattitaitoisessa ohjauksessa. Koulutuksesta vastaa Marko Malvela Suomen Valmentajat ry:stä.