Ampumaurheiluliiton Ympäristöpalkinto haettavissa 10.11. asti
31.10.2008 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliitto ry myöntää vuosittain Ympäristöpalkinnon SAL:n tarkoitusperiä edistävästä ympäristötoiminnasta. Ympäristöpalkinto voidaan myöntää yhteisölle tai järjestölle, seuralle tai yksityiselle henkilölle tai henkilöille. Vuoden 2008 Ympäristöpalkinto on haettavissa 10.11. asti.

– yhteisölle tai järjestölle
– seuralle
– yksityiselle henkilölle tai henkilöille

Palkinnon tarkoituksena on sekä palkita ympäristön hyväksi tehty työ, että kannustaa huomioimaan ympäristön merkitys SAL:n toiminnassa. Samalla palkinto on merkki ympäröivään yhteiskuntaan ampujien vakavasta asenteesta ympäristöä kohtaan.

Palkinnosta päättää SAL:n hallitus ja palkinto jaetaan muiden huomionosoitusten yhteydessä ja siitä tiedotetaan tehokkaasti julkisuuteen.

Jaettavat palkinnot ovat seuraavat:
vuoden ympäristövaikuttaja. Palkintona on kunniakirja ja saajana voivat olla sekä yhteisöt että järjestöt.
vuoden ympäristöteko. Palkintona on kunniakirja ja rahapalkkio. Saajana voivat olla joko seura, henkilö tai henkilöt.

SAL:n ympäristövaliokunta esittelee palkinnot hallitukselle esitysten pohjalta. Esityksiä palkituiksi perusteluineen voivat tehdä kaikki halukkaat vuosittain 10.11.marraskuuta 2008 mennessä. Ympäristövaliokunta voi myös omatoimisesti tehdä esityksen palkittavista SAL:n hallitukselle. Hallitukselle on esiteltävä kuitenkin kaikki palkittaviksi tehdyt esitykset.

Palkinnonsaajista pidetään luetteloa sekä Ampumaurheiluliiton Ampumaurheilunetissä että vuosittain tehtävässä vuosikertomuksessa. Luettelossa pidetään kaikkia eri vuosina palkinnon saaneita.

Palkinto jaetaan tänä vuonna SAL:n kokouksen yhteydessä 29.11. SLU-talossa Helsingissä.

Esitykset ympäristöpalkinnon saajiksi perusteluineen (kirjallinen osio, mahdolliset kuvat jne.) tulee tehdä ensisijaisesti sähköpostilla risto.aarrekivi@sal.slu.fi 10.11.2008 mennessä. Esitysten lähettäminen kirjeenä on myös mahdollista. Silloin lähetyksen tulee olla perillä Suomen Ampumaurheiluliitossa 10.11. klo 12 mennessä.