Curt Sjöblom Ampumaurheiluliiton varapuheenjohtajaksi
29.11.2008 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton liittovaltuusto valitsi Curt Sjöblomin liittohallituksen varapuheenjohtajaksi kahdeksi seuraavaksi kalenterivuodeksi SLU-talossa Helsingissä lauantaina 29. marraskuuta. Liittovaltuusto hyväksyi Ampumaurheiluliiton vuoden 2009 toimintasuunnitelman ja talousarvion. Liittohallituksen esittämän talousarvion summa on 1 873 050 euroa ja se on noin 9 000 euroa ylijäämäinen. Ampumaurheiluliiton kuluvan vuoden talousarvio on 1,67 miljoonaa euroa.

– Kiitän luottamuksesta ja yritän olla luottamuksen arvoinen. Ampumaurheilu on antanut minulle paljon ja toivon, että antaa jatkossakin, Curt Sjöblom kiitti liittovaltuustoa yksimielisestä valinnasta.

Curt Sjöblom on 51-vuotias vantaalainen diplomi-insinööri ja toimitusjohtaja. Hän on toiminut pitkään ampumaurheilun kansallisissa ja kansainvälisissä tehtävissä. Hän on työskennellyt Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) tuomarikouluttajana ja on toiminut seitsemän vuotta Euroopan Ampumaurheiluliiton (ESC) haulikkojaoston jäsenenä sekä toimii kansainvälisten kilpailujen juryjen ja vetoomusjuryjen puheenjohtajana. Sjöblom toimii Ampumaurheiluliiton kilpailuvaliokunnan puheenjohtaja ja Sibbo Skyttegillen jäsen.

Hallituksen jäseniksi liittovaltuusto äänesti ehdollepanotoimikunnan ehdotuksen mukaisesti Paula Viitasaaren, Heikki Keskitalon ja Paavo Palokankaan. Äänestyksessä espoolainen Viitasaari sai 23 ääntä, lahtelainen Keskitalo 22 ääntä, orimattilalainen Palokangas 18 ääntä ja oululainen Mikko Taussi 15 ääntä. Viitasaari on uusi hallituksen jäsen. Keskitalo on toiminut hallituksessa kaksi ja Palokangas yhden kaksivuotiskauden.

Liittohallituksessa jatkavat varapuheenjohtajana prikaatikenraali, kansanedustaja Olli Nepponen sekä jäseninä Jukka-Pekka Alanen, Markku Lainevirta ja Pia Nybäck. Ampumaurheiluliiton varsinainen kokous valitsee liitolle puheenjohtajan kello 14 alkavassa kokouksessaan SLU-talossa Helsingissä.