Ikämiehet ja –naiset pääsevät kilpailemaan SE-tuloksista
5.12.2008 klo 12:00

Ikämiehet ja –naiset pääsevät kilpailemaan Suomen ennätyksistä Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton ISSF:n lajeissa, liikuntavammaisten kivääri- ja pistoolilajeissa, riistamaalin lajeissa sekä haulikon automaattitrapissa, kansallisessa trapissa, sportingissa ja compakissa 1.1.2009 alkaen. Suomen Ampumaurheiluliiton liittovaltuusto hyväksyi sääntömuutoksen kokouksessaan 29. marraskuuta.

Kilpailutoiminnan yleissääntöjen ja ohjeiden pykälä 9.2.7 toteaa: ”Uuden lajin, laukausmäärän, kilpailuajan, taulun muutoksen tai sarjan tullessa voimaan kirjataan uudeksi ennätykseksi ensimmäisen kilpailuvuoden aikana ammuttu paras tulos.” Näin ennätyskelpoisten kilpailujen järjestäjien ja teknisen asiantuntijan pitää muistaa lähettää Ampumaurheiluliiton toimistoon ennätysilmoituksia pitkin kilpailuvuotta. Ennätysilmoitusten perusteella kulloinenkin paras tulos julkaistaan Ampumaurheilunetin Suomen ennätyksen –sivuilla: www.ampumaurheiluliitto.fi/kilpailu/suomen_ennatykset/.

Ensimmäiset ennätyskelpoiset kilpailut ovat liikkuvan maalin Itä-Suomen aluemestaruuskilpailu 17.1.2009 Kuopiossa ja 24.-25.1.2009 Oulussa järjestettävä Tammikuun kilpailu, joka on ilmakiväärin ja –pistoolin SM-karsintakilpailu.