Hyvä ampumaurheiluväki ja ampumaurheilun ystävät!
22.12.2008 klo 12:00

Vuosi 2008 kaartaa vääjäämättä kohti päätöstään. Mennyt vuosi on ollut merkityksellinen vuosi monessa mielessä. Kirkkaimpana mielessämme ovat olympiamitalit muita EM- ja MM-mitaleja unohtamatta. Suomen mestaruuksia on ratkottu, ennätyksiä tehty, ratoja kunnostettu. Uusia seuroja on tullut mukaan ja jäsenmäärä kasvaa. Kaiken kaikkiaan paljon työtä se on vaatinut, mutta vuosi on ollut hyvä! Vuoteen mahtuu toki myös meistä riippumattomia ikäviä tapahtumia, jotka ovat hidastaneet ja vaikeuttaneet toimiamme. Niihin olemme reagoineet ja vaikuttaneet suoraan päättäjätasolla mm. poliisiylijohtajan luona palaveeraamalla jne. Lait todennäköisesti kiristyvät jonkin verran, mutta myös selkiytyvät.

Kaiken toiminnan peruskivenä tulee olla jatkossa edelleen turvallisuus ja järjestelmällinen koulutus sekä kaikkien sääntöjen noudattaminen.

Tuleva vuosi 2009 tuo mukanaan 90-vuotisjuhlavuoden, jota on päätetty juhlia työn merkeissä. Olemme juuri uusimassa esittely- ja markkinointimateriaaliamme, jotta ne ehtivät valmiiksi toukokuulle ja ovat käytössä seuroilla viikolla 22, jolloin vietämme Kansallista Ampumaurheiluviikkoa. Toivomme, että kaikki seurat, lajijaostot, aluejaostot, valiokunnat jne. tulisivat ulos kuorestaan ”turuille ja toreille” esittelemään toimintaansa. Tapahtuman ei tarvitse olla välttämättä kilpailu, vaan riittää, että olemme tavalla tai toisella esillä niin, että kuntalaiset huomaavat meidät, tunnistavat ampumaurheilun kurinalaisuuden sekä tulevat tutuiksi.

Juhlavuoden tapahtumiin kuuluvat myös 20.-23.3. ilma-aseiden SM-kisat Vierumäellä, liittovaltuustoviikonloppu 24.-26.4.Helsingissä. Kesän aikana jalkaudumme myös 15 SM-kilpailuun eri aktiviteettien muodossa. Huipennamme Juhlavuoden syksyllä järjestämällä alueittain (9 kpl) seurojen juhlakohtaamiset, jonne ampumaurheilun seuraväki tullaan kutsumaan. Juhlavuoden päätösgaala on 30.10.-1.11.2009 pidettävä laajennettu 90-vuotislajiparlamentti ja Grande Finale, jossa parhaat palkitaan. Toivomme runsasta osallistumista kaikkiin tapahtumiin!

Mutta ennen ensi vuoden tuloa, on aika hetkeksi hiljentyä!

Suomen Ampumaurheiluliitto ry:n hallituksen ja toimiston puolesta kiitän kaikkia Teitä, jotka olette antaneet käyttöömme aikaanne, työpanostanne ja muita resurssejanne, jotta rakas urheilulajimme ja harrastuksemme voisi entistä paremmin. Se työ on arvokasta työtä, kiitos siitä!

Samalla toivotan Teille Rauhaisaa Joulun aikaa ja Menestyksellistä Uutta Vuotta 2009!

Työt on tehty, juostu juoksut,
askareet on päättyneet.
Nenään tulvii tutut tuoksut,