Suomella 18 ampujan joukkue ilma-aseiden EM-kilpailussa Prahassa
14.1.2009 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus on nimennyt 18 ampujan joukkueen ilma-aseiden EM-kilpailuun Tshekin Prahaan 19.-22. helmikuuta. Hallitus kokoontui Helsingissä 14. tammikuuta.

Ampumaurheiluliiton joukkueessa on neljä Pekingin olympialaisissa kilpaillutta ampujaa: ilmakiväärin olympiapronssimitalisti Henri Häkkinen, ilmapistoolilla seitsemänneksi ampunut Mira Nevansuu sekä ilmakiväärillä kilpailleet Hanna Etula (21:s) ja Marjo Yli-Kiikka (38:s). Etula oli seitsemäs ja Nevansuu kuudes ilma-aseiden EM-kilpailussa viime keväänä Sveitsin Winterthurissa. Lisäksi Tiia Törmälä laukoi neljänneksi tyttöjen ilmakiväärissä. Kaksi vuotta sitten Etula, Häkkinen ja Nevansuu ampuivat EM-hopeaa. Krister Holmberg laukoi liikkuvan maalin ilmakiväärin sekajuoksuissa MM-hopeaa Tshekin Pilsenissä lokakuun lopussa viime vuonna.

Suomen joukkue ilma-aseiden EM-kilpailussa Tshekin Prahassa 19.-22.2.2008.

Ilmakivääri

Naiset: Hanna Etula Lahden Ampumaseura, Marjo Yli-Kiikka Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura ja Tiia Törmälä Rauman Seudun Urheiluampujat.

Miehet: Henri Häkkinen Joensuun Ampujat.

Tytöt: Henna Kärhä Simpeleen Hahlo.

Pojat: Juho Kurki Kankaanpään Ampujat, Henri Törmälä Rauman Seudun Urheiluampujat ja Jaakko Björkbacka Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseura.

Ilmapistooli

Naiset: Mira Nevansuu Kuortaneen Kunto ja Karoliina Helle Salon Seudun Ampujat.

Tytöt: Anette Källi Lehtimäen Ampujat.

Pojat: Jesse Peltomäki Kuortaneen Kunto.

Liikkuva maali

Miehet: Krister Holmberg Raseborgs Skyttar.

Pojat: Sami Heikkilä Kymppi -64 (Kangasala), Tomi-Pekka Heikkilä Kymppi-64 ja Mårten Westerlund Raseborgs Skyttar.

Naiset: Marika Salminen Kosken Eränkävijät.

Tytöt: Micaela Qvarnström Raseborgs Skyttar.

Joukkueen johto

Leena Paavolainen, joukkueen johtaja