Tiia Törmälä ja Henri Törmälä eivät matkustaneet ilma-aseiden EM-kilpailuun
19.2.2009 klo 12:00

Tiia Törmälä ja Henri Törmälä eivät matkustaneet ilma-aseiden EM-kilpailuun Tshekin Prahaan. He eivät allekirjoittaneet Ampumaurheiluliiton urheilijasopimusta ennen joukkueen lähtöä kisoihin torstaiaamuna 19. helmikuuta. Suomen joukkueessa kilpailee 16 ampujaa 21.-22. helmikuuta. Joukkueen menestysodotukset ovat ilmakiväärin olympiapronssimitalisti Henri Häkkisen, liikkuvan maalin maailmanmestari Krister Holmbergin sekä olympia-ampujien Hanna Etulan, Marjo Yli-Kiikan ja Mira Nevansuun harteilla.

– Ampumaurheiluliitolla, kuten muillakin lajiliitoilla, urheilijasopimus on edellytys arvokilpailujoukkueissa kilpailemiselle ja maajoukkuetoimintaan osallistumiselle. Kaikki muut EM-joukkueessa kilpailevat ovat sopimuksen allekirjoittaneet. Ampumaurheiluliiton urheilijasopimus on samankaltainen kuin muillakin lajiliitoilla. Siinä on määritelty esimerkiksi antidopingtoimintaan liittyvät velvoitteet, sanoo Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja Leena Paavolainen, joka toimii ilma-aseiden EM-joukkueen johtajana.

– Tiia Törmälä ja Henri Törmälä ovat tervetulleita maajoukkueeseen, kun ovat allekirjoittaneet urheilijasopimuksen.

Suomen joukkue ilma-aseiden EM-kilpailussa Tshekin Prahassa 19.-22.2.2008.

Ilmakivääri

Naiset: Hanna Etula Lahden Ampumaseura ja Marjo Yli-Kiikka Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura.

Miehet: Henri Häkkinen Joensuun Ampujat.

Tytöt: Henna Kärhä Simpeleen Hahlo.

Pojat: Juho Kurki Kankaanpään Ampujat ja Jaakko Björkbacka Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseura.

Ilmapistooli

Naiset: Mira Nevansuu Kuortaneen Kunto ja Karoliina Helle Salon Seudun Ampujat.

Tytöt: Anette Källi Lehtimäen Ampujat.

Pojat: Jesse Peltomäki Kuortaneen Kunto.

Liikkuva maali

Miehet: Krister Holmberg Raseborgs Skyttar.

Pojat: Sami Heikkilä Kymppi -64 (Kangasala), Tomi-Pekka Heikkilä Kymppi-64 ja Mårten Westerlund Raseborgs Skyttar.

Naiset: Marika Salminen Kosken Eränkävijät.

Tytöt: Micaela Qvarnström Raseborgs Skyttar.

Joukkueen johto

Leena Paavolainen, joukkueen johtaja