Ilmaolympiapistoolin SM-kilpailussa seitsemän SE-tulosta
22.2.2009 klo 12:00

Ampujat laukoivat yhteensä seitsemän SE-tulosta ilmaolympiapistoolin SM-kilpailun toisena päivänä Hotelli Ellivuoressa Sastamassa.

Säkylän Seudun Ampujat ry järjestivät ilmaolympiapistoolin SM-kilpailut Vammalan Ellivuoressa 21. – 22.2.2009. Hotelli Ellivuoren tilat tarjosivat hyvät puitteet kilpailujärjestelyille, koska kaikki tarvittavat palvelut löytyivät saman katon alta. Kilpailujen yhteistyökummpanina toimivat Hotelli Ellivuori ja Nammo Lapua.

Toisena kilpailupäivänä ammuttiin seitsemän Suomen ennätystä nuorten ja ikämiesten sarjoissa. Ennätysmurskajaiset johtuivat osin sääntömuutoksista, koska nuorten sarjajako muuttui ja ikämiesten sarjoissa ryhdyttiin kirjaamaan Suomen ennätyksiä.

Sarjan Y18 voittoon ampui Kuortaneen Kunnon Markus Laikola SE-tuloksella 526. Hopeaa ampunut Kuopion Ampuma- ja Metsästysseuran Stefan Miettinen laukoi myös SE-tuloksen 526. Mestaruudesta jouduttiin näin ollen ampumaan uusintasarja, jonka Laikola voitti pistein 46 Miettisen 44 pistettä vastaan. Pronssille ampui Seinäjoen Seudun Ampujien Noora Kivistö pistein 523.

Sarjan Y20 voittoon ampui Pohjois-Hämeen Ampujien Ismo Harju 680 pisteellä. Tulos muodostui peruskilpailun tuloksesta 513 ja finaalituloksesta 167 pistettä. Hopealle ampui Rauman Seudun Urheiluampujien Jussi Järvenpää pistein 647 (487 + finaali 160).

Sarjan Y70 sarjan ylivoimaiseen voittoon ampui Lahden Ampumaseuran Sakari Paasonen Suomen ennätyspistein 522. Hopealle ampui Satakunnan Ampujien Lasse Nummi 486. Pronssille ampui Luumäen Ampujien Veijo Nousiainen 473.

Sarjan Y60 voittoon ampui Mikkelin Ampujien Jorma Åsbacka SE-tuloksella 550. Hopealle ampui Pohjois-Hämeen Ampujien Pentti Paavilainen 536. Pronssille ampui Pohjois-Hämeen Ampujien Seppo Virtanen 532.

Sarjan Y50 voittoon ampui Juvan Ampujien Jorma Mecklin SE-pistein 544. Hopealle ampui Säkylän Seudun Ampujien Veli-Matti Torikka pistein 538. Pronssille ampui Juvan Ampujien Heikki Lipsanen pistein 537.

Teksti ja kuvat: Matti Viljakainen