Kaakkois-Suomen alueen kevätkokous 2009
19.3.2009 klo 12:00

Ampumaurheiluliiton Kaakkois-Suomen alueen kevätkokous pidettiin sunnuntaina 15.3.2009 Kouvolassa.

Tilaisuudessa vieraili SAL:n toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi.

Aarrekivi kertoi tilaisuuden alussa liiton kuulumiset ja missä mennään tällä hetkellä uuden aselain valmisteluissa.

Lisäksi hän jakoi kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallinin myöntämät ansiomerkit liikuntakulttuurin ja urheilun parissa ansioituneille SAL:n Kaakkois-Suomen alueen henkilöille.

Ansiomitali kultaisin ristein Marko Leppä (Hamina, Ampumaurheiluliiton Kaakkois-Suomen alue), Marko Matilainen (Pieksämäki, Ampumaurheiluliiton Kaakkois-Suomen alue) ja Tauno Tuhkanen (Mikkeli, Ampumaurheiluliiton Kaakkois-Suomen alue).

Tauno Tuhkasen mitali luovutettiin Mikkelissä kultahippufinaalin yhteydessä.

Ansiomitalin sai Jaakko Puisto (Mikkeli, Ampumaurheiluliiton Kaakkois-Suomen alue)

Liikunnan ja urheilun ansiomerkkejä voidaan myöntää paikallisissa urheiluseuroissa, alueellisissa liikuntajärjestöissä, valtakunnallisissa lajiliitoissa tai liikunnan kansainvälisissä tehtävissä aktiivisesti toimineelle. Opetusministeriön omaksuman käytännön mukaisesti urheilun huomionosoituksia ei myönnetä alle 40-vuotiaille.