Kiinalaisilla vahva alku maailmancupissa Etelä-Koreassa: kaksi kilpailua ja kaksi kaksoisvoittoa
11.4.2009 klo 12:00

Kiinalaiset ovat aloittaneet mainiosti kauden 2009 ensimmäisen maailmancupin Etelä-Korean Changwonissa. He ovat ottaneet molemmissa käydyissä kilpailuissa, miesten ja naisten ilmakiväärissä, kaksoisvoiton. Naisten ilmakiväärin voitti Wen Yin 500,6 (396+104,6) pisteellä ja toiseksi ampui Jieqiong Xie 500,5 (398+102,5) pisteellä lauantaina 11. huhtikuuta.

27-vuotias Wen Yin ampui uransa ensimmäisen maailmancupvoiton. Tähän mennessä hän on tähdännyt pienoiskiväärin asentokilpailussa kolme kakkossijaa ja ilmakiväärissä yhden kakkossijan. Lisäksi hän on voittanut pienoiskiväärin asentokilpailun maailmancupfinaalin 2007. Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) tietokannan mukaan Wen Yin ei ole vielä päässyt edustamaan Kiinaa MM-kilpailuihin tai olympialaisiin. Jieqiong Xie on niin tuore ampuja maailmancupissa, ettei hänestä vielä löydy tietoja.

Kauden ensimmäisessä maailmancupin kilpailussa Qinan Zhu ja Yifei Cao ampuivat Kiinalle kaksoisvoiton.

Suomalaisampujia ei osallistu pistooli- ja kiväärilajien maailmancupiin Etelä-Korean Changwonissa.

Katso tarkemmin Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) nettisivut: http://www.issf-shooting.org/.

Liitteet