ME-ampuja Aleksei Klimov voitti olympiapistoolin maailmancupin Etelä-Koreassa
14.4.2009 klo 12:00

Aleksei Klimov paukutti selvän voiton olympiapistoolin maailmancupissa Etelä-Korean Changwonissa tiistaina 14. huhtikuuta. 33-vuotias Klimov laukoi mainion tuloksen 790,2 (590+200,2) pistettä. Hänen nimissään on peruskilpailun ME-tulos 591 pistettä yhdessä Saksan Christian Reitzin kanssa.

Aleksei Klimov on olympiapistoolin EM-kultamistalisti vuodelta 2007. Hän oli kahdeksas Pekingin olympialaisissa. Ainakin Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) tilastotietojen mukaan maailmancupvoitto on hänen ensimmäisensä. Hän on voittanut maailmancupfinaalin 2006.

Finaalin ME-tuloksen (794,0) ja peruskilpailun ME-tuloksen (591) haltija Christian Reitz johti kisaa ensimmäisen puolikkaan jälkeen 295 pisteellä. 21-vuotias olympiapronssimitalisti Reitz lähti toiseksi parhaalla tuloksella 589 pistettä finaaliin, kun Klimov paukutti toisella puolikkaalla peräti 297 pistettä. Reitz putosi lopulta neljänneksi, kun hän sai kasaan 195,4 pistettä finaalisarjallaan.

Suomalaisampujia ei osallistu pistooli- ja kiväärilajien maailmancupiin Etelä-Korean Changwonissa.

Katso tarkemmin Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) nettisivut: http://www.issf-shooting.org/.