Jari Rajala voitti Estonian Cup Compak Sporting-kilpailun Viron Elvassa
29.4.2009 klo 12:00

Jari Rajala voitti tuloksella 187 Estonian Cup Compak Sporting-kilpailun Viron Elvan ampumaurheilukeskuksessa 25.-26.4.2009. Kilpailu oli ensimmäinen Elvan uusituilla haulikkoradoilla käyty kilpailu, jonka järjestelyt sujuivat loistavasti.

– Tämänkaltaisilla maailmanluokan radoilla on ilo ampua ja se näkyy myös tulostasossa. Kilpailun taso oli kova, sillä radat olivat kohtuullisen haastavat ja todella monipuoliset, porvoolainen Jari Rajala kertoi.

Sportingin EM-kilpailuissa vuonna 2008 kahdeksanneksi sijoittunut Rajala toteaa myös, että jos suomalaisampujat haluavat menestyä tulevaisuudessa maailmalla, tulee meidän kehittää kotimaan harjoitusmahdollisuuksia huomattavasti. Virossa sporting-lajien harjoitusmahdollisuudet ovat paljon edellä Suomea. Monipuolisia sporting- ja compak sporting -ratoja on Virossa useita ja ratamestarit näkevät vaivaa saadakseen radat pysymään mielenkiintoisina ja toimintakunnossa.

Suomalaisyllätyksesta vastasi 19-vuotias Erno Härkönen, joka sijoittui kokonaiskilpailussa sijalle kahdeksan. Vaikka ensimmäisen päivän sijoituksesta pudotusta tulikin neljä sijaa, oli SSG:tä edustava mäntsäläinen tyytyväinen kilpailuunsa.

Kilpailu toimi hyvänä harjoituksena Männikun radalla 30. – 31.5.2009 käytävää compak sportingin FITASC GP -kilpailua silmälläpitäen. Kokonaisuutena kilpailu sujui suomalaisnäkökulmasta hyvin, sillä kolme suomalaista mahtui kahdeksan parhaan joukkoon.

Estonian Cup: 1) Rajala Jari FIN 187, 2) Kuusmik Hannes 186, 3)Tihvan Veikko 178, 4)Beregov Viktor 176, 5) Peetso Anti 175, 6) Lindström Aku FIN 174, 6) Kirs Tönu 175, 8) Härkönen Erno FIN 172, 9) Lumiste Taivar 171, 9) Järvelaid Anti 171, … 17) Seilo Harri 163, 21) Poutiainen Markku 160.

Teksti: Aku Lindström