Kai Jahnsson kolmas isopistoolilla CISM:n aluekilpailussa Tshekin Pilsenissä
29.4.2009 klo 12:00

Kai Jahnsson ampui isopistoolilla kolmanneksi 582 pisteellä Kansainvälisen Sotilasurheiluliiton aluekilpailussa Tshekin Pilsenissä keskiviikkona 29. huhtikuuta. Jahnsson voitti Norjan Pål Hembren uusinnassa kolmannesta sijasta. Kisan voitti 585 pisteellä Puolan Tomasz Krolik, joka voitti uusinnassa Itävallan Heinz Költringerin 49-44. Kovatasoisessa ISSF:n Regional -kilpailussa on ampujia 14 maasta.

Isopistoolikilpailu oli erittäin tasainen. Kaikki mitalitilat ratkaistiin uusinnalla. Voiton vei 585 pisteellä Puolan Tomasz Krolik, joka voitti uusinnassa Itävallan Költringerin 49-44. Uusinnassa kolmannesta sijasta viivalle asettuivat Suomen Kai Jahnsson ja Norjan erittäin kokenut Pal Hembre. Tälläkään kertaa Kai ei jättänyt mitään sattuman varaan vaan, ratkaisi uusinnan heti ensimmäisella sarjalla tuloksilla 49 – 47. Suomen joukkue hurrasi voimakkaasti katsomossa pistooliampujien ensimmäistä palkintopallijaa Pilsenin kansainvälisissä sotilaskilpailuissa.

– Uusinnassa oli mahtava rökittää Hembre toiseen kertaan jo tänä vuonna, 44-vuotias helsinkiläinen Kai Jahnsson kommentoi.

– Ihan ok kisa. Nyt oli tekeminen taas hallussa. Pientä tarkkuutta vielä tarkkuusosan ja pikaosan loppuun, niin silloin olisi ollut kiitettävä suoritus. Nyt arvosana jäi hyvään. Mukava ampua, kun pystyy tekemään asiat niin kuin osaa.

Muut suomalaiset ampuivat seuraavat tulokset: Marko Räsänen 575, Petri Ylinen 573 ja Pekka Vaarala 571.

CISM:n aluekilpailu, Pilsen, Tshekki, 29.-30.2009.

Isopistooli: 1) Tomasz Krolik Puola 585/49 uusinnassa voistosta, 2) Heinz Költringer AUT 585 /44, 3) Kai Jahnsson 582/49, 4) Pål Hembre NOR 582/47, … Marko Räsänen 575, …Petri Ylinen 573, …Pekka Vaarala 571.