Puhakka, Jäntti, Matikainen, Hannonen ja Laitinen EM-kisajoukkueeseen
16.6.2009 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton hallitus valitsi Antti Puhakan, Jorma Jäntin, Veli-Matti Matikaisen, Juho Hannosen ja Timo Laitisen ISSF:n lajien EM-kisajoukkueeseen maanantaina 15. kesäkuuta. Kaikkiaan 36 suomalaisampujaa kilpailee Euroopan mestaruuksista 14.-25. heinäkuuta Kroatian Osijekissa.

Kotkan Ampumaseuraa edustava Antti Puhakka ampuu kiväärin 300 metrin lajeissa. Suomussalmen Urheiluampujien Jorma Jäntti kilpailee iso- ja vakiopistoolissa. Sibbo Skyttegillen Veli-Matti Matikainen rikkoo kiekkoa miesten trapissa ja Orimattilan Seudun Urheiluampujien Juho Hannonen poikien trapissa. Sibbo Skyttegillen Timo Laitinen ampuu skeetissä.

Suomen joukkue Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton ruutiaselajien EM-kilpailussa Kroatian Osijekissa 14.-25.7.2009.

Trap, naiset, 75 kiekkoa: Satu Mäkelä-Nummela Orimattilan Seudun Urheiluampujat ja Mopsi Veromaa Sibbo Skyttegille.

Kaksoistrap, miehet, 150 kiekkoa: Simo Köylinen Orimattilan Seudun Urheiluampujat, Sami Ritsilä Rantasalmen Urheilu- ja Metsästysampujat ja Niko Hyvärinen Orimattilan Seudun Urheiluampujat.

Trap, miehet, 125 kiekkoa: Veli-Matti Matikainen Sibbo Skyttegille

Trap, pojat, 125 kiekkoa: Jesse Kinnunen Sibbo Skyttegille ja Juho Hannonen Orimattilan Seudun Urheiluampujat.

Skeet, miehet, 125 kiekkoa: Lauri Leskinen Sibbo Skyttegille, Marko Kemppainen Suomussalmen Urheiluampujat ja Timo Laitinen Sibbo Skyttegille.

Skeet, naiset, 75 kiekkoa: Marjut Heinonen Haapaveden Ampumaseura.

Skeet, pojat, 125 kiekkoa: Vesa Pietarila Lounais-Hämeen Ampujat, Jarno Mattila Hyvinkään Metsästysampujat ja Matti Pietarinen Kontiolahden Urheilijat. Varalla: Teemu Vähämäki Lounais-Hämeen Ampujat.

Pienoiskivääri, naiset, 3 x 20ls ja makuuasennon 60ls: Hanna Etula Lahden Ampumaseura, Tiia Törmälä Rauman Seudun Urheiluampujat ja Marjo Yli-Kiikka Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura. Varalla: Pauliina Frilander Pieksämäen Seudun Ampujat.

Pienoiskivääri, miehet, 3 x 40ls ja makuuasennon 60ls: Henri Häkkinen Joensuun Ampujat, Pekka Saari Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura ja Jussi Puustinen Joensuun Ampujat.

300 metrin kiväärilajit (3×40 ls, makuuasennon 60 ls sekä 3×20 ls): Henri Häkkinen Joensuun Ampujat, Jussi Puustinen Joensuun Ampujat ja Antti Puhakka Kotkan Ampumaseura.

Pienoiskivääri, pojat, 3 x 40ls ja makuuasennon 60ls: Juho Kurki Kankaanpään Ampujat, Jaakko Björkbacka Karstulan Seudun Metsästys- ja Ampumaseura ja Sami Valkama Turun Seudun Ampujat.

Liikkuva maali, miehet, pienoiskivääri, 60ls ja 40ls: Krister Holmberg Raseborgs Skyttar.

Liikkuva maali, pojat, pienoiskivääri, 60ls ja 40ls: Tomi-Pekka Heikkilä Kymppi-64 (Kangasala), Sami Heikkilä Kymppi-64 ja Mårten Westerlund Raseborgs Skyttar.

Urheilupistooli, naiset, 60ls: Ritva Karri Kokkolan Metsästys- ja Ampumaseura.

50m pistooli, miehet, 60ls: Kai Jahnsson Poliisien Ampumaseura (Helsinki) ja Teemu Tiainen Poliisien Ampumaseura.

Iso- ja vakiopistooli, miehet, 60ls: Janne Kuvaja Poliisien Ampumaseura, Kai Jahnsson Poliisien Ampumaseura ja Jorma Jäntti Suomussalmen Urheiluampujat.

50m pistooli, pojat, 60ls: Jesse Peltomäki Kuortaneen Kunto.