Juniori Vesa Pietarila 52:s skeetin maailmancupissa ensimmäisen päivän jälkeen San Marinossa
17.6.2009 klo 12:00

Juniori Vesa Pietarila on parhaana suomalaisena 52:s skeetin maailmancupissa San Marinossa ensimmäisen päivän jälkeen keskiviikkona 17. kesäkuuta. Lounais-Hämeen Ampujia edustava 20-vuotias Pietarila rikkoi 43 (21+22) kiekkoa. Kauden viimeisen skeetin maailmancupin kärjessä ovat Kyproksen Andreas Chasikos, Italian Ennio Falco ja Tanskan Morten Clemmensen tasatuloksella 49 (24+25) kiekkoa.

Suomi kilpailee skeetin maailmancupissa juniorijoukkueella. Kontiolahden Urheilijoiden 20-vuotias Matti Pietarinen on 68:s 40 (19+20) kiekolla ja Hyvinkään Metsästysampujien Jarno Mattila 75:s (39 (20+19) kiekolla.

Haulikkolajien maailmancup, San Marino, 17.-23.6.2009.

Skeet, miehet, 125 kiekon peruskilpailun tilanne 1/2 kilpailupäivän 50 kiekon jälkeen: 1) Andreas Chasikos Kypros, Ennio Falco Italia ja Morten Clemmensen Tanska 49 (24+25), 4) Anders Golding Tanska, Georgios Achilleos Kypros, Zaid Almutairi Kuwait, Juan Jose Aramburu Espanja ja Giancarlo Tazza Italia 48 (24+24), …52) Vesa Pietarila Suomi 43 (21+22), …68) Matti Pietarinen Suomi 40 (19+21), …75) Jarno Mattila Suomi 39 (20+19).

Mqs-ampujat: 1) Naser Aldihani Kuwait 48 (24+24), …16) Teemu Vähämäki Suomi 38 (21+17).

Täydelliset tulokset löytyvät Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton (ISSF) sivuilta www.issf-shooting.org.