Charlotte Jakobsen paukutti 300 kiväärin makuun ME-tuloksen 599 – Katso Lapuan Erkki Seikkulan videohaastattelu
21.7.2009 klo 12:00

Tanskan Charlotte Jakobsen voitti 300 metrin kiväärin makuuasennon Euroopan mestaruuden ME-tuloksella 599 pistettä tiistaina ampumaurheilun ISSF:n ruutiaselajien EM-kilpailussa Kroatian Osijekissa tiistaina 21. heinäkuuta. Jakobsen ampui ME-tuloksensa Lapuan panoksella. EM-kisan neljän ensimmäisen 300 metrin lajin 12 mitalista Lapuan patruunalla on voitettu kuusi mitalia.

Katso Lapuan Erkki Seikkulan haastattelu EM-kisasivuilta.

Tanskan Charlotte Jakobsen tähtäsi 300 metrin kiväärin makuuasennon 60 laukauksen kilpailussa 599 (100 + 100 + 100 + 99 + 100 + 100) pistettä voittaessaan Euroopan mestaruuden. 59 kympistä 43 oli napakymppejä. EM-hopeaa ampui Ruotsin Marie Enqvist 596 pisteellä. Hänen nimissään oli entinen ME-tulos 597 pistettä vuoden 2003 EM-kilpailusta Tshekin Pilsenistä. EM-pronssia laukoi Saksan Harriet Holzberger 595 pisteellä. Hänen nimissään oli entinen EE-tulos 598 pistettä vuoden 2006 Eurooppa-cupin finaalista Sveitsin Winterthurista.