Tuomas Asikkala voitti North Sporting -cupin yhteiskilpailun
10.8.2009 klo 12:00

Oulaisten Ampujien Tuomas Asikkala voitti kahdeksannen North Sporting -cupin yhteiskilpailun sunnuntaina 9. elokuuta Torniossa. Viimeisen osakilpailun voitti Sibbo Skyttegillen Jari Rajala.

– Lauantaina kisailtiin Ruotsissa Luulajassa ja sunnuntaina viimeinen osakilpailu ammuttiin Torniossa Laivakankaan ampumaurheilukeskuksessa. Kilpailua suosi todella lämmin keli kumpanakin kilpailupäivänä, cupin järjestäjä Risto Virtanen kertoo.

– Nyt jo kahdeksannen kerran järjestetty sporting-cup on saanut paljon suosiota kautta Suomen. Tänä vuonna ensinmäistä kertaa yksi osakilpailu järjestettiin Ruotsissa. Cupissa ammuttiin yhteensä viisi osakilpailua ja neljän parhaan osakilpailun tulos laskettiin yhteistuloksiin. Yhteiskilpailutuloksiin olen laskenut myös osumaprosentin mukaan, koska kahdessa osakilpailussa ammuttiin suunniteltua vähemmän kiekkoja heitinrikon takia, eli Sotkamossa 96 kiekkoa ja Ruotsissa 95 kiekkoa.

Yhteiskilpailun ja viimeisen, Torniossa sunnuntaina 9.8. ammutun kisan tulokset ovat liitteenä.

North Sporting -cupin Luulajan-osakilpailu 8.8.

Yleinen sarja:

1) Rajala Jari SSG 84