Ampumaurheilun olympiamaapaikkojen jako alkaa MM-kilpailussa 2010
7.9.2009 klo 12:00

Ampumaurheilun ensimmäiset olympiamaapaikat jaetaan MM-kilpailussa 2010 Saksan Münchenissä. Pekingin 2008 olympialaisiin osallistui yhteensä 390 ampujaa. Suomen kahdeksan ampujan joukkue tähtäsi kaksi mitalia, kun Satu Mäkelä-Nummela voitti trapin olympiakultaa ja Henri Häkkinen ilmakiväärin olympiapronssia. Lontoon 2012 olympialaisissa kilpailee 390 ampujaa.

– Kansainvälinen Olympiakomitea on päättänyt, että Kansainvälinen Ampumaurheiluliitto saa jakaa ensimmäiset olympiamaapaikat MM-kilpailussa ensi vuonna. Näin ensi vuoden maailmancupeissa ei paikkoja ole jaossa, toteaa Ampumaurheiluliiton kiväärilajien päävalmentaja Juha Hirvi, joka toimii Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton urheilijavaliokunnan jäsenenä.

– Mitään muuta olympiamaapaikkojen jaosta ei ole vielä päätetty.

ISSF:n 50:s MM-kilpailu ammutaan Saksan Münchenissä 26.7.-9.8.2010. Lontoon 2012 olympialaisten ampumaurheilukilpailut ovat 28.7.-9.8. Olympiamitaleista kilpailee 15 lajissa yhteensä 390 ampujaa.

2012 olympialaisten viralliset kisasivut: http://www.london2012.com/.

2010 MM-kilpailujen kisasivut: http://www.dsb.de/termine/event/68692-ISSF-Weltmeisterschaft/.