Ampuma-aselain lähetekeskustelu luettavissa ja katsottavissa eduskunnan nettisivuilla
11.9.2009 klo 12:00

Eduskunta kävi ampuma-aselain lähetekeskustelun täysistunnossaan torstaina 10. syyskuuta. Lähetekeskustelun on katsottavissa ja sen puheenvuorot ovat luettavissa eduskunnan nettisivustolla.

Kansanedustajat käyttivät yhteensä 72 puheenvuoroa ampuma-aselain lähetekeskustelussa. Puheenvuorot ovat luettavissa eduskunnan nettisivustolla. Täysisto on katsottavissa eduskunnan netti-tv-lähetyksenä.

Hallituksen esitys ampuma-aselaiksi löytyy täältä HE 124/2009 vp.

Ampuma-aselain käsittelytiedot löytyvät täältä. Täysistunnon lähetekeskustelun jälkeen asia lähetettiin hallintovaliokuntaan, jolle perustuslakivaliokunta, maa- ja metsätalousvaliokunta ja puolustusvaliokunta antavat lausunnon. Hallintovaliokunnan puheenjohtaja on Tapani Tölli (kesk) ja varapuheenjohtaja Tapani Mäkinen (kok). Hallintovaliokunnan muut jäsenet löydät täältä.

Perustuslakivaliokunnassa puhetta johtaa Kimmo Sasi (kok). Varapuheenjohtaja on Jacob Söderman (sd). Perustuslakivaliokunnan jäsenet löydät täältä.

Puolustusvaliokunnassa toimii puheenjohtajana Juha Korkeaoja (kesk) ja varapuheenjohtajana Olli Nepponen (kok). Olli Nepponen on Suomen Ampumaurheiluliiton varapuheenjohtaja. Puolustusvaliokunnan jäsenet löydät täältä.

Maa- ja metsätalousvaliokunnan puheenjohtaja on Jari Leppä (kesk) ja varapuheenjohtaja Pertti Hemmilä (kok). Maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsenet löydät täältä.