Kohti Helsingin suurtapahtumaa 2011: "Nuorten Your Move -tapahtumaketju ampaisi liikkeelle"
4.10.2009 klo 12:00

50 000 nuorta liikkuu mitä erilaisimmin tavoin Your Move 2011 -suurtapahtumassa Helsingissä. Matkalla kohti sitä nuoret ideoivat ja järjestävät 500 paikallista ja vähintään 5 alueellista liikuntatapahtumaa.

– Your Moven tavoitteena on nuorten liikkumisen ja osallisuuden vahvistaminen sekä lisääminen. Liikuntatapahtumien suunnittelu ja toteutus on hyvä keino nuorten aktivointiin ja innostamiseen. Nuoret itse tietävät myös parhaiten, minkälainen tapahtuma heidän ikäisiään kiinnostaa. Parhaimmillaan Your Move johtaa uudenlaiseen nuorten liikuntakulttuuriin, kehitysjohtaja Ossi Heinänen Nuoresta Suomesta kertoo.

Your Move tarttuu isoon kansanterveydelliseen ongelmaan: alle puolet nuorista liikkuu terveytensä kannalta riittävästi.

– Your Move onkin suomalaisen urheilukentän mittavin satsaus nuoriin, Heinänen jatkaa.

Netti ja paikalliset tapahtumat

Your Move aktivoi nuoria liikkumaan netin avulla. IRC-Galleriassa on avattu Your Move -yhteisö, jossa nuoret voivat käydä ilmoittamassa omia tapahtumiaan ja bongaamassa itseään kiinnostavia. Tavoitteena on 500 nuorten itsensä suunnittelemaa tapahtumaa vuoden 2011 loppuun mennessä. Yhteisön löytää yourmove.fi-sivustolla olevan linkin kautta.

Your Move -tapahtumaketjun alueelliset tapahtumat järjestetään keväällä 2010 muun muassa Oulussa, Seinäjoella, Porissa, Joensuussa ja Helsingissä. Jokaiseen tapahtumaan odotetaan 2000–5000 nuorta.

Your Move -suurtapahtuma

Your Move -tapahtumaketju huipentuu suurtapahtumaan Helsingissä 27.5.–1.6.2011. Suomen suurimmassa liikunta- ja urheilutapahtumassa 50 000 nuorta kokeilee eri liikunta- ja urheilulajeja, selvittää hullut japanilaiset -tyylisiä ratoja, pitää hauskaa ja hengailee. Tapahtumapaikkana on Olympiastadionin ja Kisahallin ympäristö aina Narinkkatorille saakka.

Lisätiedot:

Nuori Suomi ry, kehitysjohtaja Ossi Heinänen, p. 040 752 0080, ossi.heinanen@nuorisuomi.fi
Nuori Suomi ry, kampanjaviestinnän päällikkö Minna Kinnari, p. 044 339 5545
www.yourmove.fi­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­