Grande Finalessa ennätysosanotto
21.10.2009 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton 90-vuotisjuhla ja vuoden parhaiden ampumaurheilijoiden palkitsemistilaisuus Grande Finale on jo nyt houkutellut ennätysmäärän ampumaurheilun ystäviä Suomen Urheiluopistolle 31.10.-1.11.

– 90-vuotisjuhla vetää upeasti väkeä Vierumäelle. Tapahtumaan on jo nyt ilmoittautunut yli 220 ampumaurheilun ystävää, mikä on ennätysmäärä Grande Finalen historiassa. Vierumäki Areenan pääjuhlaan mahtuu vielä hvvin, mutta illallisella ja majoituksessa on enää vain muutamia paikkoja nopeimmille ilmoittautujille. Olen iloinen, että kenttäväki haluaa olla mukana yhteisessä juhlassamme näin aktiivisesti. Iso osallistumismäärä tekee juhlasta hienon, toteaa Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi.

Suomen Ampumaurheiluliiton 90-vuotisjuhlaviikonloppu 31.10.-1.11. koostuu perinteisestä asiaohjelmasta ja 90-vuotisjuhlaohjelmasta. Asiaohjelman, muun muassa lajiparlamentit, alkaa lauantaina kello 9.30 ja ohjelmaa on tarjolla koko päivän. Asiaohjelma jatkuu sunnuntaina tietoiskuilla aselaista ja ampumakortista sekä muista yhteisistä asioista. 90-vuotisjuhlaohjelma alkaa onnittelujen vastaanotolla kello 14 ja jatkuu iltajuhlalla kello 18.

– Juhlaillallinen on lähes loppuunmyyty. Majoituskiintiössämme on vain muutama yksittäinen hajapaikka enää jäljellä. Lajiparlamentteihin ja 90-vuotisjuhlaan eli niin sanotusti päivävieraaksi toki mahtuu vielä mukaan, Risto Aarrekivi kertoo.

– Toivon osallistujien tulevan tilaisuuksiin hyvissä ajoin paikalle. Lisäksi toivon ymmärrystä, jos ihan kaikki eivät enää saa haluamaansa koko pakettia, kun osanottajamäärä on rajattu. Jokaisen mukaan tulevan on joka tapauksessa ilmoittauduttava Ampumaurheilunetin kautta.

90-vuotisjuhlaviikonloppuun majoituksen varanneiden on ensimmäisenä ilmoittauduttava Vierumäki Receptionissa, jossa he täyttävät majoituskortin ja saavat ohjeet majoituksesta. Ampumaurheiluliiton tapahtumaan ilmoittautuminen on Urheiluhallin luentokaaressa, jossa se oli myös viime vuonna. Luentokaaressa osanottajat saavat materiaalin, esimerkiksi illalliskortin.

Ampumaurheiluliiton 90-vuotisjuhlaviikonlopun ohjelma

Lauantai 31.10.2009

klo 9.00: Ilmoittautuminen ja tulokahvit, Urheiluhalli, Luentokaari
klo 9.30: Juhlalajiparlamentin yhteinen avaus, Luentokaaren auditorio
klo 10.30: Lajiparlamentit alkavat
klo 12.15-13.00: Lounas, Country Club
klo 14.00 -16.30: Onnittelujen vastaanotto, Country Club, LS 1 (aikavaraukset 09-3481 2452/Pirjo Manninen)
klo 15.00: Päiväkahvit
klo 18.00-20.00: 90-vuotisjuhla ja Grande Finale – vuoden parhaiden palkitsemistilaisuus, Vierumäki Areena. (Avoin kaikille)Tumma puku tai juhlapuku.
klo 21.00- : Juhlaillallinen. Country Club (Illalliskortti 25,-/hlö)

Sunnuntai 1.11.2009

klo 7.30-9.00: Aamiainen
klo 9.00: Ampumaharrastus ja Ampuma-kortti ampumakouluissa, seuroissa
Mitä toimintoja uusi laki määrittää seuroille jatkossa?
Muut yhteiset asiat
klo 11.30 Turvallista kotimatkaa

Ohjelmapakettien hinnat ja ilmoittautumislomakkeen löydät täältä.