Olavi Malminen OSU:n kunniapuheenjohtajaksi, Raine Keskipasma puheenjohtajaksi
11.11.2009 klo 12:00

Orimattilan Seudun Urheiluampujat kutsui puheenjohtajansa Olavi Malmisen kunniapuheenjohtajakseen syyskokouksessaan maanantaina 9. marraskuuta. 72-vuotias helsinkiläinen Malminen on toiminut OSU:n puheenjohtajana vuodesta 1996 alkaen ja hänen kautensa päättyy vuoden vaihteessa. Syyskokous valitsi yksimielisesti puheenjohtajaksi 62-vuotiaan pukkilalaisen Raine Keskipasman.

– OSU:n puheenjohtajuuden hoitaminen ei ole vaikeaa, kun toiminnassa on mukana ihmisiä, jotka osaavat asiansa. Ampumispuoli meillä on erinomaisessa kunnossa. Raine, sinun ei tarvitse olla huolissasi, kun kaikki toimijat ovat yhteen hiileen puhaltajia, Olavi Malminen kiitti osulaisia ja kannusti uutta puheenjohtajaa.

– Minä olen ollut hyvin tyytyväinen tähän hommaan, sillä muuthan sen ovat tehneet. Esimerkiksi silloin, kun teimme paviljongin laajennusta osin EU-rahoituksella, minut oli merkitty vaadittavissa suunnitelmissa projektin vetäjäksi. Koko projektin aikana minun ei kertaakaan tarvinnut sanoa, mitä ketäkin tekee. Samoin on käynyt seuraa pyöritettäessä.

Olavi Malminen on johtanut 28.8.1996 perustettua OSU:a lähes koko sen historian ajan. Hänen puheenjohtajuutensa alkoi 1996. Seura palkitsi pidetyn ja arvostetun puheenjohtajansa kellolla, kunniapuheenjohtajan nuijalla ja ”OSU 1”-paidalla.

Kuluvakin vuosi on ollut OSU:lle erittäin menestyksekäs. Seuran kirkkain tähti olympiavoittaja Satu Mäkelä-Nummela voitti naisten trapin MM-pronssia ja ampui samalla peruskilpailun ME-tuloksen 74 kiekkoa Slovenian Mariborissa elokuussa. Mäkelä-Nummela on nyt ainut suomalainen urheilija, jonka nimissä on olympialajien ME-tulos. Seuran suurin ja näkyvin yhteisponnistus oli nuorten kansainvälisen haulikkolajien kilpailun, International Junior Cup 2009:n, järjestäminen Salolan ampumaurheilukeskuksessa touko-kesäkuun vaihteessa. Ensi vuonna OSU järjestää saman kilpailusarjan finaalin elokuun lopussa.

Syyskokous valitsi johtokuntaan erovuorossa olleet Pekka Maunulan, Kari Komin ja Päivi Könösen. Pertti Könönen ja Heikki Romppanen jatkavat johtokunnassa. Puheenjohtajaksi valitun Raine Keskipasman tilanne johtokuntaan valittiin Jussi Anttonen, joka jatkaa haulikkojaoston puheenjohtajana. Syyskokous päätti perustaa nuorisojaoston ja valitsi sen puheenjohtajaksi Heikki Romppasen. Luotijaoston nimi muutettiin pistooli- ja kiväärijaostoksi ja sen puheenjohtajana jatkaa Tapani Kuisma.