Ilmakiväärin ja -pistoolin SM-karsinnat 2009–2010, Info ampujille ja kilpailujen järjestäjille
25.11.2009 klo 12:00

Ilmakiväärin ja -pistoolin henkilökohtaiseen SM-kilpailuun 19.–21.3.2010 Vierumäellä on osallistumisoikeus vuoden 2009 SM-kilpailuissa sarjassaan kolmen parhaan joukkoon sijoittuneilla ja sarjoittain erikseen ilmoitettavalla määrällä ampujia/sarja. Mikäli ilmoittautuneita sarjoihin on enemmän kuin ilmoitettu määrä, tapahtuu valinta ilma-asekauden tulostilaston perusteella.

Mikäli ampuja ei osallistu SM-kilpailuun, mutta hän ampuu tuloksen jossain karsintakilpailussa, hänen tulee ilmoittaa karsintakilpailun järjestäjälle, että tulosta ei noteerata SM-tilastossa. Karsintakilpailun järjsestäjä ilmoittaa tästä tulostilastoa tekevälle Juha Soinille lähettäessään tulokset.

28.–29.11.2009

ennätyskelpoinen

LAS/Vierumäki

Tulostilasto

Karsintakilpailujen tuloksista ylläpidetään tulostilastoa, jossa ampujat ovat sarjoittain paremmuusjärjestyksessä kunkin ampujan parhaan tuloksen mukaisesti. tulostilasto päivitetään jokaisen kilpailutapahtuman jälkeen.

Tulostilaston päivittämiseksi kilpailun järjestäjän tulee toimittaa karsintakilpailun tulokset DS-tulospalveluohjelman klp-tiedostona mahdollisimman pian kilpailun päättymisen jälkeen osoitteella: juha.soini@gmail.com ja matti.viitanen@ampumaurheiluliitto.fi

Muiden kuin klp-tiedostojen päivittäminen rankinglistalle vaatii ylimääräisen käsittelyvuorokauden.

Erityisohjeet joukkueiden SM-kilpailuun 13.–14.2.2010 Hämeenlinnassa (HIAS)

Joukkueiden SM-kilpailussa henkilökohtaiset tulokset kirjataan sarjaan, jossa kilpailija joukkuekilpailun tuloksen ampuu. Sarjoissa, joissa joukkueen muodostavat eri ikäluokissa ampuvat kilpailijat, kunkin kilpailijan oma sarja ilmoitetaan joukkueen nimeämisen yhteydessä.

esim.
Ampujat ry, joukkue sarjaan IP Y50
antti ampuja (Y50), lauri liipaisin (Y60), tauno tarkka (Y70)
vara: teuvo tähtäin (Y60)

Kymppikerho ry, joukkue sarjaan IK Y20
niilo napakymppi (Y20), seppo sisäkymppi (Y18), lauri laitakymppi (Y20)
vara: heikki huti (Y18)

Y ja N sarjoihin voi karsintatuloksen ampua vain Y ja N-sarjoissa. Vastaavasti Y ja N -sarjoissa ammuttua tulosta ei voi siirtää ikäkausisarjojen rankingtuloksiin.

Erityisohjeet SM-kilpailuun 19.–21.3.2010 Vierumäki (LAS)

Kaikki SM-kilpailuun haluavat ilmoittautuvat kilpailuun kilpailukutsun mukaisesti.
SM-kilpailuun valitaan kuhunkin sarjaan edellisen vuoden kolme parasta ampujaa ja tulostilaston mukaisessa järjestyksessä ampujia kilpailuvaliokunnan vahvistama määrä.

SARJA

IK

Y16

Y18

Y20

Y24

Y50

Y60

Y70

N16

N18

N20

N24

N50

Huom! Määrät ovat vähimmäismäärät.

SM-kilpailun ilmoittautumisajan päätyttyä voidaan määriä nostaa, mikäli muissa sarjoissa osallistujamäärät jäävät rajojen alle. Lisäykset pyritään aikataulu huomioiden tekemään sarjoihin, joissa on eniten karsiutujia. Muutoksista määrissä tiedotetaan SAL:n sivuilla.

Ohjeet kilpailukauden aikana sarjaa vaihtaville

Juniorisarjojen Y/N 16 – 20 ampujat ilmoittautuvat ja ampuvat joulukuun karsintakilpailuissa siinä sarjassa missä he ampuvat SM-kilpailussa.

Y-sarjasta Y50-sarjaan siirtyvät ampuvat 40 laukauksen karsintatuloksen marras- tai joulukuun 2009 karsintakilpailuissa Y50 sarjassa ulkopuolella kilpailun.

Y50-sarjasta Y60-sarjaan tai Y60-sarjasta Y70-sarjaan siirtyvät ampuvat marras- tai joulukuun 2009 karsintakilpailussa omassa sarjassaan.
Mikäli marras- tai joulukuun 2009 kilpailuissa ammuttu tulos jää kauden parhaaksi tulokseksi ampujan tulee ilmoittaa nuoremmassa sarjassa ammuttu tulos SM-järjestäjälle ilmoittautuessaan SM-kilpailuun. Järjestäjä huomioi nuoremmassa sarjassa ammutun tuloksen ja valitsee ampujan SM-kilpailuun uuteen sarjaan ylimääräiselle paikalle, mikäli tulos siihen oikeuttaa.

Karsintakilpailujen tiedotus kauden aikana

SM-karsintakilpailujen info, kisakohtaiset linkit, tulokset ja tulostilasto päivitetään SAL:n kotisivuille www.ampumaurheiluliitto.fi.