Muutoksia kilpailutoiminnan yleissääntöihin ja ohjeisiin
29.11.2009 klo 12:00

Pojat ampuvat jatkossa Y18- ja Y16-sarjoissa SM-mitaleista urheilupistoolilla. Tähän asti lajina on ollut pienoispistooli. Y18-sarjan laukausmäärä on 60 ja Y16-sarjan 40.

Jatkossa SM-kilpailuihin pitää aina nimetä vetoomusjury, jonka puheenjohtajan pitää olla kansainvälinen tuomari tai kansallinen ylituomari ja jäsenten vähintään I luokan tuomareita. Puheenjohtajalla tai jäsenellä ei saa olla kilpailuun kuuluvia muita tehtäviä, mutta he voivat olla kilpailujoukkueiden johtajia tai ampujia. Muihin kilpailuihin järjestäjä voi vetoomusjuryn nimetä halutessaan. Jos kisassa ei ole vetoomusjuryä, tehtävän hoitaa kilpailuvaliokunta.

Ampumaurheiluliiton liittovaltuusto hyväksyi muutokset kilpailutoiminnan yleissääntöihin ja ohjeisiin kokouksessaan 28. marraskuuta. Liittohallitus on hyväksynyt sääntömuutokset kokouksessaan 27.10. Muutokset astuvat voimaan 1.1.2010.