Marjut Heinonen 14:s skeetin maailmancupissa Englannissa
13.5.2010 klo 12:00

Marjut Heinonen rikkoi 66 kiekkoa ja oli 14:s skeetin maailmancupissa Dorchesterissa Englannissa torstaina 13. toukokuuta. Kauden kolmannen maailmancupin voitti uusinnan jälkeen Italian Chiara Cainero 94 (71+23) kiekolla. Cainero löi uusinnassa Kiinan Ning Wein kiekoin 1-0.

32-vuotias Chiara Cainero on Pekingin 2008 skeetin olympiavoittaja. Lisäksi hänen meriittilistallaan on vuoden 2006 MM-hopea ja vuoden 2007 MM-pronssi. Cainero otti tänään vasta toisen maailmancupin voittonsa urallaan. Ensimmäisen maailmancupvoittonsa hän ampui 2009 San Marinossa. Kauden kaksi ensimmäistä maailmancupia on voittanut USA:n Kimberly Rhode, joka tänään sijoittui neljänneksi.

Oulun Seudun Haulikkoampujia edustava 33-vuotias Marjut Heinonen rikkoi 66 (20+23+23) kiekkoa. Hän jäi kuuden parhaan ampujan finaalirajasta neljä kiekkoa.

– Ammunta tuntui ihan hyvältä lukuun ottamatta ensimmäisen kierroksen alun sähellystä. Puitteet ovat hyvät, totesi oulunsalolainen Heinonen, joka paukutti ennätyksekseen 71 kiekkoa viime vuonna Mikkelissä.

Haulikkolajien maailmancup, Dorchester, Englanti, Iso-Britannia, 13.-19.5.2010.

Skeet, naiset, 75 kiekkoa + 25 kiekon finaali: 1) Chiara Cainero Italia 94 / 1 uusinnassa voitosta (71+23), 2) Ning Wei Kiina 94 / 0 (72+22), 3) Elena Allen Iso-Britannia 93 (70+23), 4) Kimberly Rhode USA 92 (71+21), 5) Sutiya Jiewchaloemmit Thaimaa 89 / 3 (70+19), 6) Andri Eleftheriou Kypros 89 / 2 (70+19), …14) Marjut Heinonen Suomi 66 (20+23+23).

Täydelliset tulokset löydät Kansainvälisen Ampumaurheiluliiton nettisivustolta.