Meriluoto 28:s ja Laitinen 33:s avauspäivän jälkeen skeetin maailmancupissa Italiassa
14.6.2010 klo 12:00

Heikki Meriluoto on sijalla 28 ja Timo Laitinen sijalla 33 avauspäivän jälkeen skeetin maailmancupissa Italian Lonatossa maanantaina 14. kesäkuuta. Oulun Seudun Haulikkoampujien 32-vuotias Meriluoto ja Sibbo Skyttegillen 37-vuotias Laitinen rikkoivat molemmat 71 kiekkoa päivän 75 kiekosta.

Maailmancupin johtavat täydellisellä 75 kiekon tuloksella Italian Ennio Falco, Kyproksen Georgios Achilleos ja Egyptin Mostafa Hamdy. Kisa on kovatasoinen, sillä vielä sijalla 14 olevan Yhdistyneiden Arabiemiraattien Saeed Almaktoumin tulos on 74. Huomenna tiistaina miehet ampuvat kaksi 25 kiekon sarjaa ja kuusi parasta 25 kiekon finaalin.

Päivän parhaan suomalaistuloksen ampui Suomussalmen Urheiluampujien 33-vuotias Marko Kemppainen, joka rikkoi mqs-ampujana 49 kiekkoa 50 kiekosta. Vain osa mqs-ampujista ehti ampua kolmannen sarjansa. Mqs-ampujat kilpailevat varsinaisen maailmancupin ulkopuolella. Heidän tuloksensa on ennätyskelpoinen, mutta he eivät voi päästä finaaliin.

Haulikkolajien maailmancup, Lonato, Italia, 9.-15.6.2010.

Skeet, 125 kiekkoa, tilanne 1/2 kilpailupäivän 75 kiekon jälkeen, miehet: 1) Ennio Falco Italia, Georgios Achilleos Kypros ja Mostafa Hamdy Egypti 75 (25+25+25), 4) Stefan Nilsson Ruotsi, Malcolm Allen Iso-Britannia ja Valeri Shomin Venäjä 74 (24+25+25), …28) Heikki Meriluoto Suomi 71 (22+24+25), …33) Timo Laitinen Suomi 71 (23+25+23), …106) Max Rosenberg Suomi 64 (21+23+20).

Maailmancupin ulkopuolella kilpailevat mqs-ampujat: 1) Giancarlo Tazza Italia 72 (24+23+25), …4) Marko Kemppainen Suomi 49 (25+24), …24) Lauri Leskinen 40 (19+21). Pääosa mqs-ampujista on ampunut vain kaksi kierrosta.

Katso täydelliset tulokset kisajärjestäjien tulossivustolta.