Janne Kuvaja 10:s isopistoolin Eurooppa-cupissa Tanskassa
19.6.2010 klo 12:00

Janne Kuvaja oli parhaana suomalaisena 10:s isopistoolin Walther Eurooppa-cupissa Tanskan Århusissa lauantaina 19. kesäkuuta. Poliisien Ampumaseuraa edustava Kuvaja paukutti 576 pistettä. Eurooppa-cupin voitti Norjan Pål Hemre 581 pisteellä. 47-vuotias Hembre on isopistoolin MM-kultamitalisti vuodelta 1994 ja MM-hopeamitalisti vuodelta 1998. Vakiopistoolin MM-hopeaa hän on voittanut 1998.

37-vuotias vantaalainen Janne Kuvaja laukoi isopistoolilla 576 pistettä. Vaikka kisan ykköspaikka jäi vain viiden pisteen päähän, hän oli tasaisessa kilpailussa 10:s.

– Tarkkuusosalla ammuin kasin ja seiskan. Pikaosalla tuli kaksi kasia kahteen viimeiseen sarjaan. Siinä meni tarvittavat pisteet kärkipaikoille, Janne Kuvaja kommentoi.

– Monella tapaa nousujohdanteista ampumista, mutta MM-kisavalintojen kannalta nousu on alkanut aika myöhään. Seuraava koitos heinäkuun alkupuolella Eurooppa-cupissa Sveitsin Thunissa.

Suomen Ampumaurheiluliitto valitsee MM-joukkueen ensi tiistaina 22. kesäkuuta. MM-kilpailut ovat Saksan Münchenissä 31.7.-10.8.

Iso- ja vakiopistoolin Eurooppa-cup jatkuu vakiopistoolikilpailulla huomenna sunnuntaina.

Iso- ja vakiopistoolin Eurooppa-cup, 19.-20.6.2010

Isopistooli, 60 ls, miehet: 1) Pål Hembre Norja 581, 2) Jan Olof Danielsson Ruotsi 580, 3) Allan Gejl Tanska 579, …10) Janne Kuvaja Suomi 576, 11) Marko Räsänen 575, …14) Petri Ylinen Suomi 574, …16) Teemu Lahti Suomi 571, 17) Ari Meinander Suomi 569, …21) Jorma Jäntti Suomi 568.