Puolustusvoimien komentaja 2011 Mustaruudin EM-kilpailujen suojelijaksi
29.6.2010 klo 12:00

Puolustusvoimien komentaja kenraali Ari Puheloinen on suostunut 2011 Suomessa järjestettävien mustaruudin EM-kilpailujen suojelijaksi.

Suomen Ampumaurheiluliiton delegaatio kävi kiittämässä puolustusvoimien komentajaa suojelijan tehtävän vastaanottamisesta ja luovutti hänelle Mustaruutijaoston pienoislipun sekä vanhoja aseita käsittelevän kirjan Drillingistä pystykorvaan.

Liiton puheenjohtaja Mikko Nordquist kiitti komentajaa ja totesi, että on arvokasta, kun olemme saaneet hänet suojelijaksi. Lisäksi puheenjohtaja kiitti puolustusvoimien ja SAL välisen yhteistyön erinomaisesta toimimisesta niin urheilija kuin myös valmentaja puolella olosuhde puolta unohtamatta.

– Tämä tehtävä on luonnollinen osa hyvää yhteistyötämme ja otan sen vastaan mielelläni, vastasi puolustusvoimien komentaja Puheloinen.

EM-kilpailut järjestetään Haminassa 21.-28.8.2011. Kilpailujen päänäyttämönä toimivat RUK:n radat ja Haminan bastioni. Kilpailuihin odotetaan noin 300 kilpailijaa yli 25 maasta.

SAL:n delegaatiossa olivat mukana liiton puheenjohtaja Mikko Nordquist, Haminan Ampumaseuran puheenjohtaja Jorma Lindfors, kilpailujen järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Paavo Raukko sekä liiton toiminnanjohtaja.