Matti Erkkilä ampujien 10-golfin voittajaksi
21.7.2010 klo 12:00

Ampujien 10-golf järjestettiin maanantaina 19.7. nyt 12 kerran. Kilpailupaikkana oli tänä vuonna Hyvinkää Golfin kenttä.

10-golfin pääkilpailu pelataan sääntöjen mukaan pistebogey-kilpailuna. Ampujien tämän vuoden Kymppi-golfin voitti Matti Erkkilä bogeypistein 39.

Markku Munne, edellisen vuoden voittaja, toimi kilpailun vastaavana järjestäjänä. Töidensä lomassa hän teki kotikentällään parhaan tasoituksettoman tuloksen, 91 lyöntiä. Pisin draivi-kilpailun voitti Pekka Hartikainen.

Tapahtumaan liittyi myös SAL:n yhteistyökumppaneiden kilpailu, jonka voitti 24,9 tasoituksella pelannut TeliaSoneran Sakari Lääperi, joka iski peräti 41 lyönnin tuloksen. Sillä tuloksella olisi voittanut ampujienkin sarjan. Poikkeuksellisesta tapahtuma-ajasta johtuen toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi lupaili yhteistyökumppaneille heidän toivomuksestaan syksymmälle uutta kilpailua.

Kymppi-golf järjestetään ensi vuonna Siuntiossa Pickala Golf Clubin kentällä. Päivästä päätetään, heti, kun SAL:n vuoden 2011 SM-kisojen päivämääristä on päätetty.

Tulokset, pistebogey, pääkilpailu:

1) Matti Erkkilä 39, 2) Markku Munne 37, 3) Pekka Hartikainen 37, 4) Sami Valkama 37, 5) Erkki Lario 34, 6) Risto Aarrekivi 34, 7) Juha Hirvi 33, 8) Tapani Lyytinen 32, 9) Pekka Kurkinen 30, 10) Tommy Wickström 29, 11) Mika Arponen 27) 12) Tero Hovila 25, 13) Pekka Röppänen 22, 14) Timo Alanen 22, 15) Harri Honkanen 21, 16) Jyrki Lehtonen 21.

Tasoituksettomat tulokset:

1) Markku Munne 91, 2) Tapani Lyytinen 92, 3) Juha Hirvi 92, 4) Tero Hovila 92, 5) Sami Valkama 93, 6) Pekka Hartikainen 95, 7) Tommy Wickström 100, 8) Pekka Kurkinen 101, 9) Matti Erkkilä 109, 10) Risto Aarrekivi 109.