Marjo Yli-Kiikka 13:s pienoiskiväärin makuuasennossa
8.8.2010 klo 12:00

Marjo Yli-Kiikka sijoittui kolmanneksitoista naisten 50 metrin pienoiskiväärin makuuasennossa sunnuntaina Saksan Münchenissä MM-kilpailuissa.

Marjo Yli-Kiikka oli suomalaiskolmikosta paras, sillä Hanna Etula oli 30:s ja Pauliina Frilander 34:s.

Kilpailun voitosta käytiin tiukka kamppailu, sillä Intian Tejaswini Sawant ja Puolan Joanna Nowakowska ampuivat ME-tulosta sivuten 597, mutta voitto ratkesi intialaisen hyväksi sisäkympeillä (41/39).

Yli-Kiikan tulos oli hyvä 594, ja Etula ja Frilander ampuivat tuloksen 592. Etulalla oli 36 sisäkymppiä ja Frilanderilla 28. Kaikki suomalaiset kohensivat tuloksiaan lauantaisesta karsinnasta.

‒ Ammuin hyvin, ja fiilis oli hyvä, mutta se ei näköjään tänään riittänyt. Kaikilla muillakin tuntui olevan hyvä päivä. Tämä oli paras tulokseni MM-kilpailuissa. Suuria virheitä en tehnyt, oli ehkä vähän huonoa onnea. Kaikkeni tein, ja tyytyväinen olen, Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseuran Yli-Kiikka pohti kisan jälkeen.

Lahden Ampumaseuran Etula sanoi, että myös hänellä oli hyvä päivä. Hän oli kuitenkin ”vähän kaksijakoisin miettein”.

‒  Keli oli hyvä, samoin tuntuma. Pisteitä olisikin voinut tulla enemmän. Taso on kova, hän sanoi katsellessaan kilpakumppaniensa viimeisiä suorituksia.

Kiväärilajien päävalmentaja Juha Hirvi oli samaa mieltä Yli-Kiikan ja Etulan kanssa: naiset ampuivat hyvin, myös Pieksämäen Seudun Ampujia edustava Frilander.

‒ Marjon taidot riittäisivät 600:een pisteeseen, mutta hän teki vähän taktisia virheitä. Valmentajan mielestä hän olisi voinut huilata vähän aikaisemmin, mutta toisaalta en voi tietää mitä urheilija tuntee. 594 on hyvä tulos, Hirvi mietti.

‒ Hannalla oli jossain vaiheessa hankalaa, mutta hyvin hän sieltä tsemppasi loppuun asti ja ampui satasen. Pauliina teki tasoonsa nähden hyvää työtä, Hirvi kehui.