Ritarien kamppailua EM-Belgradissa
15.9.2010 klo 12:00

Suomen practical-jaoston puheenjohtaja Taisto Takkumäki osallistui Serbian Belgradissa järjestettävien practical-ammunnan EM-pistoolin esikilpailuun, joka pidettiin ennen maanantaina alkanutta pääkilpailua.

Taisto Takkumäki kertoi, että practicalin EM-pistoolikilpailun nimenä on ”The Battle of Knights” eli Ritarien kamppailu. Koko kilpailualue on rakennettu ritariajan teeman ympärille. On torneja, vallihautoja, muureja ja pylväitä. Rakenteet on toteutettu huolellisesti ja turvallisesti.

˗ Kokonaisuus oli vaikuttava. Vaivaa, aikaa ja rahaa ei ole säästelty, Takkumäki kertoi.

Esikisassa squadit (ryhmät) oli koottu kansainvälisesti ja tunnelma oli rento ja mukava.

˗ Kun en kilpaile kärkiryhmässä, pidin parhaana kokemuksenani sosiaalisista verkottumista eli uusien kansainvälisten tuttavuuksien solmimista.

Kilpailualue kokonaisuudessaan oli hyvin suunniteltu ja rakennettu. Kaikki ampumaosuudet oli sijoitettu omiin looseihinsa. Taukoalue oli mukavasti uima-altaan äärellä ja palvelu, huolto ja kuljetukset toimivat moitteettomasti. Esikilpailu käytiin osin yli 30 asteen helteessä aurinkoisessa säässä.

˗ Nesteytys oli erityisen tärkeää. Juomavesipisteitä oli runsaasti tarjolla. Ampumaosuuksissa/stageissa ei ollut moittimista. Kilpailussa ei ollut yhtään kurkottamisstagea tai muuta akrobatiaa. Haasteet olivat puhtaasti ammunnallisia. Ampumaosuuksilla oli paljon heilureita sekä metallisia kohteita, jotka nopeuteen suhteutettuna ampumisen haastetta oli enemmän kuin riittävästi.

Pääkilpailu on viisipäiväinen (13.-17.9.).

(Toimitti: Rolf Leppänen)