Joulutervehdys ampumaurheiluyhteisölle
21.12.2010 klo 12:00

Arvoisa seuran puheenjohtaja, hallituksen/johtokunnan jäsenet,
ampumaurheilun harrastajat ja ystävät!

Istuin aamuvarhaisella SLU:n talon jo perinteiseksi muodostuneessa jouluhartaustilaisuudessa.
Urheilupappi Leena Huovinen puheli vuoden tähtihetkistä. Minullakin niitä on ollut joitakin – osa perheeni ja läheisteni kanssa, mutta yksi kokonaisuus nousee myös työn puolelta.

Syyskuussa alkanut ME YHDESSÄ – Tulevaisuusprosessi sai jatkoa Grande Finalessa ja Lajiparlamentissa sekä myöhemmin vielä SAL:n kokouksessa. Noissa kahdessa viimeisessä sitä yhteistä voimainponnistelua esiteltiin laajemminkin. Lyhyesti kerrottuna ME YHDESSÄ prosessissa koko ampumaurheiluväelle rakentuu kasvuprosessi paikallisesti ja valtakunnallisesti. Siinä kootaan ja suunnataan voimat yhdessä paikallistasolle, niin että syntyy yhteisiä näkyjä, joilla saamme lisää toimijoita, seurat kukoistavat, olosuhteet paranevat, kasvaa huippu-urheilijoita jne. Tämän näkyä lähti viemään eteenpäin rohkea porukka, jossa ovat olleet mukana Hanna Pitkänen, Rainer Hirvonen, Jorma Lång, Mikko Mattila, Janne Mäntynen, Heikki Rainio ja Heikki Romppanen. Mukaan lähtivät myös liittovaltuuston ja liittohallituksen puheenjohtajat sekä liiton nuoriso- ja koulutuspäällikkö. Kun kysyimme palautetta, oli vastauksena ”parasta mitä kymmeneen vuoteen olemme kuulleet”. Nyt ajatus on herättänyt lumipalloefektin, se kasvaa ja etenee… Kiitos rohkeille tulevaisuusryhmäläisille!

Tulevan vuoden aikana järjestämme kohtaamismahdollisuuksia eri tavoin ja näihin kutsun Sinua ja Teitä kaikkia mukaan jo näin etukäteen. Nämä mahdollisuudet kannattaa hyödyntää!

Yhdessä tekeminen, joka ME YHDESSÄ – kasvuprosessissa on päällimmäisenä, johdattaa minut myös jouluun ja joulun tekemiseen. Joulukin on kasvun paikka kuten myös ME YHDESSÄ.  Voisimmeko ajatella, että tästä joulusta käynnistämme henkilökohtaisen ME YHDESSÄ – prosessin, jossa annamme tilaa toiselle, huomioimme toistemme tarpeita sekä autamme toisiamme. Näin syntyy yhteistä hyvää, yhteisöllisyyttä – ja itse asiassa myös parempi tulevaisuus.

”Viisas mies sanoi kerran, että jos rahtilaiva
osaisi ajatella ja tuntea, se ei koskaan irtautuisi laiturista.
Se pelkäisi niitä tuhansia ja taas tuhansia aaltoja,
jotka sen on kohdattava. Se pelkäisi laineiden suurta määrää,
eikä edes huomaisi, että nehän on kohdattava vain yksi kerrallaan.”

Liiton toimistoväen ja liittohallituksen puolesta kiitän kaikkia toimistanne ampumaurheilun parhaaksi! Lämpimät kiitokset myös kaikille työtämme tukeneille yhteistyökumppaneille ja  –tahoille !

Rauhallista  Joulujuhlaa ja Menestystä Uudelle Vuodelle 2011!

Suomen Ampumaurheiluliitto ry

psta Risto Aarrekivi, toiminnanjohtaja