Nuorten ampumaharrastuksen katselmus taas Turussa
31.3.2011 klo 12:00

Ilma-aseiden Kultahippufinaalit järjestetään tulevana viikonloppuna Turussa Kupittaan urheiluhallissa. Lauantaina ovat henkilökohtaiset kilpailut, ja sunnuntaina ovat vuorossa joukkuekilpailut.

Kultahippufinaaleihin osallistuu ennätysmäärä seuroja ja joukkueita. Mukana on 49 seuraa ja 375 ampujaa, jotka ovat 8-14-vuotiaita. Suorituksia tulee viikonlopun aikana yhteensä 465. Joukkuekilpailussa on mukana 110 joukkuetta.

Kultahippufinaalit järjestää Turun Seudun Ampujat (TSA), joka juhlii 85-vuotisjuhlavuottaan. Kisojen suojelija on kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallin, joka tervehdyspuheessaan toteaa, että ”Ampumaurheiluliitto yhdessä yli 300 jäsenseuransa kanssa on määrätietoisesti luonut edellytyksiä ampumaharrastukselle”.

‒ Tavoitteellinen työ erityisesti turvallisen harrastamisen kehittämiseksi on kantanut hedelmää, Wallin viittaa Kultahippufinaaleihin.

Yleisöllä on kilpailuun vapaa pääsy.

Vuosien 2012 ja 2013 Kultahippukisat käydään Kuopiossa. Ensi vuoden kisapäivät ovat 24.-25. maaliskuuta.

Lisää tietoa kilpailuista löydät täältä.