Helsingin kaupunginjohtaja toivottaa tervetulleeksi Your Move -suurtapahtumaan
16.5.2011 klo 12:00

Ensimmäistä kertaa järjestettävä nuorille tarkoitettu Your Move -suurtapahtuma alkaa Helsingissä ensi viikon perjantaina.

Your Move näkyy laajalti kaupungissa, sillä tapahtumapaikkoina toimivat muun muassa Olympiastadion, Paavo Nurmen kenttä, Mäntymäen kenttä, Töölönlahti, Jäähalli ja Eläintarhan urheilukenttä.

Ampumaurheiluliitto järjestää ilma-aseleirin 13–19-vuotiaille kivääri- ja pistooliampujille 27.-29. toukokuuta SPORT-viikonloppuna, ja liitto esittäytyy Target Zonella Olympiastadionilla.

Helsingin kaupunginjohtaja Jussi Pajunen toivottaa kaikki tervetulleeksi liikkumaan Your Move -tapahtumassa 27.5.-1.6. välisenä aikana.

– On hienoa, että Helsinkiin on syntynyt uusi erityisesti nuorille suunnattu liikunnallinen suurtapahtuma. Lukuisista toimintaradoista voi hakea samalla inspiraatiota kesälomaohjelmaan, Pajunen sanoo.

Nuoren Suomen ja Suomen Liikunnan ja Urheilun (SLU) organisoima tapahtuma on kolme vuotta kestäneen Your Move -kampanjan huipennus.

– Tiimimme odottaa innolla tapahtuman alkua. Kaikki tehty työ huipentuu nyt toukokuun lopussa, tapahtuman johtaja Ossi Heinänen sanoo.

Nuoret pääsevät tapahtumassa kokeilemaan yli 50 lajia innostavilla ja ennennäkemättömillä tavoilla. Mäntymäen kentälle vierekkäin tulee neljä erilaista elementtiä: jää, lumi, hiekka ja street. Kolme erilaista toimintarataa haastaa nuoret testaamaan taitojaan. Ensimmäistä kertaa Suomessa käytössä ovat 45 metrin pituinen Turbomove-rata, Islannista tuotava Viikinkirata sekä tapahtumaa varta vasten rakennettava Ninjarata.

Jokainen päivä huipentuu huippuartistien esiintymisiin. Suurtapahtuman lavalle nousevat muun muassa Jenni Vartiainen, Fintelligens, Haloo Helsinki!, Jare&VilleGalle, Don Johnson Big Band, Cheek ja Disco Ensemble. Pääsyliput tapahtumaan ovat myynnissä Tiketissä 12 euron (+ palvelumaksu) hintaan sekä tapahtuman portilta 15 euron hintaan.