Kari Pennanen neljäs sotilaskisoissa Saksassa
25.5.2011 klo 12:00

Kari Pennanen oli päivän paras suomalainen Saksan Sonthofenissa järjestettävän kansainvälisen sotilasurheiluliiton alueellisen kilpailun vakiokiväärikilpailussa keskiviikkona 25.5.2011.

Pennanen ampui tulostasoltaan vaisuksi jääneessä kilpailussa 571 pistettä (199-183-189) ollen neljäs. Muita suomalaisia kilpailussa olivat Juha Rutonen 570 (198-184-188) ja Toni Matilainen 569 (198-182-189). Edellisenä päivänä joukkuekilpailussa ammutut sijaluvut kääntyivät toisinpäin, kun Matilainen oli tuolloin paras tuloksella 573. Joukkuekilpailussa Suomen pojat olivat neljänsiä vain pisteen Saksalle jääneinä.

Päivän parhaasta tuloksesta vastasi Itävallan Michael Podolak 578, Svetisni Hans Muller 577 ja Norjan Hans Christian Wear 576.

Sonthofenin kilpailuihin osallistuu 11 maata. Torstaina ammutaan kiväärin pika-ammunnan joukkue- ja henkilökohtainen kilpailu.

Sotilasampujien kauden päätavoite on asetettu heinäkuussa Brasiliassa järjestettäviin 5. Sotilaiden Maailmankisoihin (MWG). Kilpailuissa järjestetään lähes kaikkien kansainvälisen sotilasurheiluliiton lajien maailmanmestaruuskilpailut. Kilpailuissa Suomi puolustaa mm Henri Häkkisen viime vuonna ampumaa maailmanmestaruutta vakiokiväärissä ja pronssimitalia kiväärin pika-ammunnassa sekä useita muidenkin lajien mestaruusmitaleita. Urheilijoita ja joukkuetoimitsijoita odotetaan kilpailuihin noin 8000 runsaasta sadasta maasta.