Kauan odotettu Your Move -suurtapahtuma käynnissä!
28.5.2011 klo 12:00

Ampumaurheiluliiton Sporttileiri päättyi sunnuntaina Maunulan ampumaradalla. Tiivis ja monipuolinen ohjelma piti nuoret ampumaurheilijat aktiivisina koko viikonlopun ajan. Your Move -suurtapahtuma sen sijaan jatkuu keskiviikkoon asti.

Helsingin Olympiastadionilla on Ampumaurheiluliiton Your Move -esittelypiste. Lajiesittely ja ampumakokeilu Noptel-laitteilla kiväärissä ja pistoolissa sekä haulikkosimulaattori trap-ammunnassa palvelevat innokkaita kokeilijoita, joita onkin ollut runsaasti koko viikonlopun ajan.

Ampumaurheilu esittäytyy Target Zonella Olympiastadionilla, tarkemmin sanottuna A-katsomon alla olevalla tasanteella.

Sunnuntaina paikan päällä kävivät muun muassa äskettäin olympiamaapaikan varmistanut pistooliampuja Kai Jahnsson ja Nuoren Suomen puheenjohtaja Petteri Kilponen.

Maanantaina alkavaan koululaisille suunnattuun Your Move -tapahtumaan odotetaan yli kolmeakymmentätuhatta kävijää.

Kolmivuotisen kampanjan huipennus Your Move näkyy laajalti kaupungissa, sillä tapahtumapaikkoina toimivat muun muassa Olympiastadion, Paavo Nurmen kenttä, Mäntymäen kenttä, Töölönlahti, Jäähalli ja Eläintarhan urheilukenttä. Kampanjan tavoitteena on lisätä nuorten liikkumista, parantaa nuorten mielikuvia urheilusta ja aktivoida nuoret itse vaikuttamaan oman liikkumisensa mahdollisuuksiin.

Suurtapahtumassa on mukana yli 60 urheilun lajiliittoa. Tapahtuman järjestävät Nuori Suomi ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) yhdessä lajiliittojen kanssa. Yksi tapahtuman erikoisuuksista on Mäntymäen kentällä olevat neljä erilaista elementtiä eli jää, lumi, hiekka ja street. Sunnuntain koleahkosta säästä huolimatta vilskettä riitti.

Your Moven superfanit saapuvat tapahtumaan tapaamaan nuoria ja testaamaan taitojaan lajipisteillä ja radoilla. Esimerkiksi tuore jääkiekon maailmanmestari Mikael Granlund tulee innostamaan nuoria maanantaina.

Tapahtuman huipentaa keskiviikkona keikkakesänsä aloittava Jenni Vartiainen.