Risto Aarrekivi Euroopan liiton viestintävaliokunnan johtoon
1.8.2011 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Risto Aarrekivi nimitettiin lauantaina Euroopan liiton viestintävaliokunnan puheenjohtajaksi. Valinnan vahvisti Euroopan liiton hallitus lauantaina 30.7.2011 ennen yleiskokouksen alkua, jossa nimitys julkistettiin.  Viestintävaliokunta vastaa Euroopan liiton markkinoinnista ja mediasuhteista.  Valiokunnalla on tärkeä tehtävä edistää Euroopan laajuisesti ampumaurheilun tunnettuutta ja näkyvyyttä. Lisäksi Aarrekivi valittiin "Rewiew" -toimikuntaan, jonka tehtävänä on tulevien kisahakujen yhteydessä paikkojen ja kisavalmistelujen tarkistaminen sekä valintaproseduurien valmistelu.

Risto Aarrekivi painotti Belgradissa valintansa jälkeen tulevien kisajärjestäjien valmistelutyön tärkeyttä, kun uusia kisaisännyyksiä valitaan.

– Työt on aloitettava paljon ennen isännyyksien valintaa, Aarrekivi painottaa. Valintavaiheessa mailla tulisi olla puitteet, kisapaikat ja –radat, kunnossa ja järjestäjien tulisi olla valmiina ottamaan haasteet vastaan.  Kisajärjestelyt tulisi standardisoida mahdollisimman tarkasti, jotta voimme taata mahdollisimman hyvät kisat urheilijoillemme ja suurelle yleisölle, Aarrekivi toteaa.

Aarrekivi aloittaa työnsä viestintävaliokunnan puheenjohtajana sekä rewiew -toimikunnassa heti.