Mitalikahvit EM-Belgradissa
3.8.2011 klo 12:00

BELGRAD – Suomen EM-kisajoukkue kokoontui keskiviikkoiltana kakkukahveille belgradilaisen hotellinsa ravintolaan. Paikalla oli joukkueeseen nimetyistä 50 henkilöstä noin puolet. Suomi on saavuttanut kahden ensimmäisen EM-kilpailupäivän aikana kolme kultamitalia: Jaakko Björkbacka, Sami Heikkilä ja poikien liikkuvan maalin joukkue.

‒ Kakkukahvit ovat hienoja hetkiä, sillä niissä tehty työ palkitaan ja todetaan, että menestystä on saatu aikaiseksi, Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtaja ja EM-kisajoukkueen johtaja Jari Karinkanta sanoi.

Pelkät mitalit eivät kuitenkaan ole ainoa menestyksen mittari, Karinkanta muistutti ja nosti esiin myös neljännet sijat, jotka ovat saavuttaneet Annika Sihvonen, poikien ja tyttöjen kiväärijoukkueet sekä miesten liikkuvan maalin joukkue. Muitakin hyviä sijoituksia on suomalaisille tullut, Karinkanta jatkoi.

Suomen joukkueessa on useita arvokisojen ensikertalaisia, joille kisat ovat Karinkannan mukaan tärkeitä paikkoja oppia ja kasvaa.

‒ Koko ajan pitää miettiä missä on onnistunut ja miten voisi valmistautua vieläkin paremmin. On hyvä myös kirjata tekemisiään ja tuntojaan ylös, jotta seuraavalla kerralla kaikki sujuisi entistäkin paremmin. Koko ajan on siis tehtävä töitä, koska menestys ei ole mikään itsestäänselvyys, Karinkanta viittasi Belgradin EM-kisoissa mukana oleviin 47 maahan ja runsaaseen tuhanteen urheilijaan.

‒ Belgradin EM-kisoja on vielä runsaasti jäljellä, ja joka päivä uusia miehiä ja naisia tulee kisoihin mukaan. Homma siis jatkuu täydellä teholla! Hyvää mieltä ja taistelua kilpailuihin, Karinkanta toivotti maittavaa kakkua nauttineille suomalaisille ampumaurheilijoille.