SAL:n Trapin tehoryhmätoiminta esittäytyi viikonlopun aikana Kaustisilla ja Lohtajalla
25.9.2011 klo 12:00

SAL:n Trapin tehoryhmätoiminta esittäytyi Pohjanmaalla. Lauantaina nuoret haulikkoampujat kohtasivat Kaustisilla ja sunnuntaina uudet halukkaat hakivat tuntumaa Lohtajalla. SAL:n Trapin tehoryhmävalmentaja Heikki Romppanen uurasti ja opasti kädestäpitäen haulikkoammunnan saloihin.

SAL:n Trapin tehoryhmä järjesti yhdessä Halsuan Metsästysseuran (HalsMS), Ruotsalon Metsästysyhdistyksen (RMY) ja Kaustisen Pohjan-Veikkojen (KP-V) kanssa metsästysseurojen nuorille tutustumistilaisuuden haulikkoammuntaan ja samalla myös tietoiskun SAL:n tehoryhmätoimintaan. Tilaisuudet pidettiin lauantaina 24.9. Kaustisen Pohjan-Veikkojen ampumaradalla ja sunnuntaina 25.9. Lohtajalla Houraatin ampumaradalla.

Päivien aikana opastettiin lajista kiinnostuneet teoriatiedoilla ja käytännön harjoittein haulikkoammunnan kiehtovaan maailmaan. Käytössä oli mm. haulikkosimulaattori, joka osottautui molemmissa tilaisuuksissa erittäin innostavaksi.

Vastaavanlaisia esittelytilaisuuksia tullaan järjestämään vuoren varmasti ensi vuoden keväällä ja heinä-elokuun vaihteessa, totesi Kaustisten Pohjan-Veikkoje puuhamies ja itsekin haulikkoampujana kunnostautunut Reijo Luomala.