Ampumaurheiluliitto mukana Apuvälinemessuilla Tampereella
11.11.2011 klo 12:00

Ampumaurheiluliiton osastolla riittää vilskettä Apuvälinemessuilla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Messuvieraiden on mahdollista kokeilla SAL:n osastolla kivääri, pistooli ja haulikkoammuntaa. Kivääri ja pistooli ammutaan Noptel-laitteistolla ja Trap-haulikkoammunta haulikkosimulaattorilla. Messuilla vierailee myös Tampereen koululaisia tuhansittain erilainen koulupäivä teemalla. Apuvälinemessut päättyvät lauantaina klo 16.00.

Apuväline, Hyvinvointi & Koti 11 on maan ainoa apuvälinealan messu- ja kongressitapahtuma. Tapahtuma järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa (Pirkka-halli), osoitteessa Ilmailunkatu 20, 33900 Tampere. Messut tarjoaa tuotteita ja palveluja hoitoalan ammattilaisten työtä helpottamaan ja esittelee uusimmat vanhusten ja vammaisten elämänlaatua parantavat ratkaisut. Messut järjestetään nyt 14. kerran. Näytteille asettajia on messuilla kaikkiaan 222.

Liikuntamaa osana apuvälinemessuja
Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry isännöi jo perinteeksi muodostunutta Liikuntamaata, jossa on tarjolla hallin täydeltä tietoa vammaisliikunnasta ja vammaisliikunnan apuvälineistä.  Kolmen päivän aikana voi tutustua lajeihin, välineisiin ja harrastusmahdollisuuksiin 30 toimintapisteessä, joista yhtenä on Ampumaurheiluliiton osasto.

Ennen kaikkea Liikuntamaassa on kyse mahdollisuudesta kokeilla. Erilaisia liikunnan muotoja ja niihin liittyviä apuvälineitä ja sovelluksia on tarjolla lukuisia. Viikonlopun aikana voi löytää itselleen kokonaan uuden harrastuksen esimerkiksi miekkailusta, ampumaurheilusta, sulkapallosta, kuntonyrkkeilystä jne.

Liikuntamaan toimintapisteellä on tarjolla runsaasti tietoa liikunnasta ja urheilusta niin harrastajille ja liikkujille kuin alan ammattilaisillekin. Toimintapisteessä voi myös kokeilla virtuaalista liikkumista mm. Lepe -simulaattorissa ja Nintendo Wii-Fit -peli-istuimessa.

Erilainen koulupäivä
Erilainen koulupäivä tarjoaa Tampereen seudun koululaisille mahdollisuuden tulla viettämään Liikuntamaahan liikunnallinen ja takuulla tavallisesta poikkeava koulupäivä, jonka aikana voi kokeilla eri vammaisurheilun lajeja ja sovelluksia. Erilainen koulupäivä on kouluille tarjolla Liikuntamaassa torstaina 10.11. ja perjantaina 11.11.

Messut ovat avoinna to-pe  9.00-17.00 ja lauantaina 9-16.00.