ISSF ja IPC laajentavat yhteistyötään haulikkolajeihin
26.1.2012 klo 12:00

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) ja Kansainvälinen paralympiakomitea (IPC) ovat laajentaneet yhteistyötään myös haulikkolajeihin. Sopimuksen mukaan Italiassa voidaan järjestää haulikon koekilpailuja ISSF:n sääntöjen mukaisesti.

ISSF:n pääsihteerin Franz Schreiberin mukaan järjestö tukee projektia, jolla vammaisampumaurheilun haulikkolajeja alettaisiin kehittää.

Suomen Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Mikko Nordquist on kuullut asiasta puhuttavan ja pitää kokeilua mielenkiintoisena. Jotkut pitävät tätä ”isona askeleena” siihen suuntaan, että myös haulikkopuolelle saataisiin paraolympialaiset – tai ainakin arvokilpailuja näin alkuun.

– Odotetaan mitä jatkossa tapahtuu, Nordquist sanoo.

Aiheesta lisää ISSF:n sivuilla. Video Italiassa viime vuonna järjestetystä kilpailusta löytyy täältä.