SAL oli mukana liikunnan ja terveystiedon opettajien opintopäivillä
6.2.2012 klo 12:00

Ampumaurheiluliiton osasto oli mukana liikunnan ja terveystiedon opettajien opintopäivillä viime viikonloppuna Hämeenlinnassa. Opintopäiville osallistui 420 innostunutta kurssilaista.

Joka vuosi järjestettävät opintopäivät on tarkoitettu liikuntaa ja terveystietoa opettaville opettajille, alan opiskelijoille sekä muille liikunnasta ja terveyskasvatuksesta kiinnostuneille.

Opintopäivillä oli perjantaina ruuhkaa SAL:n osastolla. Siellä pääsi kokeilemaan ammuntaa hyvässä ohjauksessa. Oli mahdollisuus kokeilla trap-ammuntaa haulikkosimulaattorilla sekä Noptel-kivääriammuntaa. SAL:n osastolla häärivät trapin tehoryhmän valmentaja Heikki Romppanen ja nuoriso- ja koulutuspäällikkö Timo Rautio.

Lajikokeilun myötä lukuisat liikunnanopettajat lupasivat olla yhteydessä oman paikkakuntansa ampumaseuraan ja sopia lajiesittelyn toteuttamisesta erityisesti ampumaurheiluviikon yhteydessä viikolla 21. Ensi vuonna opintopäivät järjestetään Vaasassa.