Mika Sulinista uusi Olympiakomitean pääsihteeri
30.3.2012 klo 12:00

Suomen Olympiakomitean hallitus on torstaina pitämässään kokouksessa valinnut pääsihteeriksi Mika Sulinin. Hän aloittaa täysipäiväisesti 1. joulukuuta nykyisen pääsihteerin Jouko Purontakasen jäädessä eläkkeelle.

Sulinilla, 53, on vahva kokemus urheilumarkkinoinnista ja myyntitehtävistä. Hän on toiminut toimitusjohtajana muun muassa Exel Sports Oy:ssä, Helsinki Halli Oy:ssä sekä Nike Pohjoismaissa. Myös järjestöpuolella Sulinilla on ollut useita hallitusjäsenyyksiä sekä muita luottamustehtäviä. Olympiakomitean pääsihteerin virkaan hän siirtyy Suomessa toukokuussa pidettävien jääkiekon MM-kisojen pääsihteerin virasta.

– Meillä oli positiivinen haaste löytää erittäin hyvien hakijoiden joukosta paras. Hallituksen puolesta voin sanoa, että olemme mielestämme löytäneet Sulinista erinomaisen jatkajan Purontakasen ansiokkaalle työlle. Olympiakomitealla on edessään mielenkiintoiset vuodet huippu-urheilun muutostyössä, ja näemme, että Sulinin vankka kokemus urheilun eri sektoreilta on omiaan tukemaan käynnissä olevaa muutosprosessiamme, Olympiakomitean puheenjohtaja Roger Talermo perustelee valintaa.

– Valintaprosessi oli pitkä, ja olen erittäin motivoitunut ottamaan haasteen vastaan. On hienoa, että pääsen mukaan työstämään Joukon rinnalla Lontoon kisaprojektia. Ne ovat isoja kokonaisuuksia, ja näin kapula vaihtuu sujuvasti vauhdissa, Sulin kuvaa tuntemuksiaan.