Suomesta kaksitoista urheilijaa Münchenin maailmancupiin
21.5.2012 klo 12:00

Suomen Ampumaurheiluliitto (SAL) on nimennyt kaksitoista urheilijaa keskiviikkona alkavaan pistooli- ja kiväärilajien maailmancupiin Saksan Müncheniin.

Kyseessä on Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kauden viides ja samalla viimeinen maailmancup. Tahti on kiivas, sillä sunnuntaina päättyi Italian Milanossa myös kivääri- ja pistoolilajien maailmancup ja haulikon EM-kilpailut ovat parhaillaan käynnissä Kyproksen Larnakassa.

Lontoon olympialaiset alkavat 27. heinäkuuta. Sinne on valittu neljä suomalaista ampumaurheilijaa: Kai Jahnsson (pistooli), Satu Mäkelä-Nummela (trap), Mira Suhonen (ilmapistooli) ja Marjo Yli-Kiikka (kivääri).

Milanon maailmancupissa oli mukana noin 500 urheilijaa 72 maasta. Müncheniin ilmoittautuneiden urheilijoiden ja maiden määristä ISSF ei ole vielä tiedottanut. Suomalaisista viisi on kivääri- ja seitsemän pistooliampujia. Viimeinen kilpailupäivä on ensi sunnuntai.

Suomalaiset ovat tämän kauden maailmancupeissa saavuttaneet toistaiseksi neljä finaalipaikkaa:
– trap: 3. Satu Mäkelä-Nummela, Lonato 3.5.
– ilmapistooli: 4. Kai Jahnsson, Lontoo 20.4./SE-tulos 687,9 (588+99,9)
– trap: 5. Marika Salmi, Lontoo 26.4.
– 50m pienoiskivääri 3×40 ls: 6. Henri Häkkinen, Lontoo 28.4.

ISSF:n maailmancup (kivääri ja pistooli)
München, Saksa 21.-28.5.

Suomen joukkue