ISSF julkistanut uusia sääntöjä
14.9.2012 klo 12:00

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto ISSF on julkistanut jo hyväksyttyjä uusia sääntöjä vuosille 2013-16. ISSF:n sääntöpaketti hyväksytään lopullisesti marraskuussa.

– Radikaaleja varustemuutoksia ei tule. Vanhat varusteet voi pienellä ”fiksauksella” laittaa kuntoon. Jatkossa saa olla vain yksi ase per kilpailu. Finaalit ovat lajista riippumatta jatkossa pudotuspeliammuntaa tietyllä tavalla, poimii sääntöjen ydinkohtia ISSF:n hallituksen jäsen Juha Hirvi.

– Ja vaikka näyttää siltä, että ampuma-aika lyhenee radikaalisti, muutos ei ole niin suuri, koska koelaukaukset ammutaan ennen kilpailun alkua, Hirvi jatkaa.

Suomen Ampumaurheiluliiton sääntötyöryhmä ottaa uudet säännöt käsiteltäväkseen syksyn kuluessa. Aiheesta kerrotaan laajemmin lokakuussa ilmestyvässä Urheiluampuja-lehdessä.

ISSF:n uusiin sääntöihin voit tutustua täällä. Ne ovat englanninkieliset.